God morgon Måndag...

Tjoho! Äntligen på jobbet igen! Eller hur.... *urk* Sjukt morgontrött. Blev ju inte så mycket sova i helgen.. Eller ja, somnade på soffab igår eftermiddag och sov nån timme, vansinnigt gött. Sen så ruskade Johan liv i mig och mumlade nåt om mat. Bah, jag va ju jätte trött, inte skulle väl jag behöva göra mat? Men jag hämnades genom att göra stuvade makaroner och falukorv, vilket han inte är helt förtjust i. Ja, jag är barnsligt hämdlysten. Moahahaaa!
Sitter just nu och tittar på Morgon-tv på tv4. Dom pratar om vaccin mot rökning, Tycker jag låter alldeles fantastiskt. Ut med rökarna! Eftersom jag har rökande vänner så ber jag dom att tänka på att jag tycker om dom även om dom röker. Men, rökning är farligt. Inte bara för rökaren i fråga utan även för de i omgivningen som utsätts för det utan att ha valt det själv. Om jag inte vill vara i närheten så kan jag alltid gå därifrån så det är inte mig själv jag syftar på. (Även om det skulle vara skönt att slippa flytta på sig hela tiden) Jag tänker främst på barn osv där föräldrarna röker i hemmet eller i bilen etc. Eller när man är gravid. Då kan man inte komma undan. Det va inte alls kul att bo i ett hem där det röktes minst ett paket om dagen. Förjävligt rent ut sagt. Jag förstår att det är svårt att sluta men att säga att man inte kan är fegt. Man kan om man vill. Kom inte och säg nåt annat. "Rökare är också människor" Ja visst. Men inte lika länge och dessutom gör dom andra människor mindre långlivade. Mordförsök. Börja snusa i stället. Det drabbar ingen annan.  
Så färdig-gnatat. :)

Nu ska jag börja jobba.. eller se ut som jag gör det i alla fall :P

Tjipp 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Veronica

snus är minst lika faligt som rökning

2008-05-24 @ 23:31:16
Postat av: Anonym

Ja men det drabbar inte mig..

2008-05-25 @ 12:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0