Hellre ett hack i ...

Jag körde på en sten igår med båten. Närmare bestämt med propellern. Den gick sönder, vi fick klippa bort en bit som satt löst. Jätte roligt, speciellt som jag tog över ratten tre minuter innan. Till mitt försvar så såg ingen av oss stenen i fråga och det gick sjukt höga vågor. Kan ha varit därför det tog i över huvud taget. Men men.. Om vi ska va lite konspiratoriska så tror vi att det är alqaida som börjat syssla med ubåtar i vänern och det va egentligen en sån vi körde på. (FRA, om ni läser det här så tycker jag att ni seriöst ska kolla om det inte kan ligga något i det här)
Hur som helst så är reservproppellern på plats och den andra är på lagning..
Idag har vi varit ute hela dagen. SMHI har ju varnat för regn i helgen så man tar ju vara på det man kan. Helt underbart har det varit. Bara badat, solat och ätit hela dagen.. Mmmm.... Petat på en gädda har jag gjort också. En levande i vattnet. Den va bara typ 8 cm lång och jätte söt.. Men vänta bara tills den är några år, en meter lång och tänder som värsta storsjöodjuret... huga...

Jag måste förresten dela med mig av två bilder för dagen. Den ena är hur det såg ut när vi åkte hem från Johans föräldra nu ikväll.. såååå vackert.


Det andra är nån stackare som hade svensexa. Min arbetskamrat va kusin med den arma männsikan. Han sitter utanför Ica Maxi och trummar och sjunger, men han har ingen aning om vart han är själv.. Tragiskt.
Om jag någonsin skulle gifta mig så skulle jag bli asförbannad om nän gjorde sånt här mot mig.. Men det är jag det, det är inte min kopp thé...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0