Gott nytt år!

Sms:en haglar nästan lika tätt som fyrverkeripjäserna i natten. Alla vill ropa ut att det nya året är här. Nu vänder vi blad, vi till och med slänger ut den gamla slitna almanackan och hänger upp en ny fräsch, utan veckade hörn, ett oskrivet blad. Vi ser förbi att vi faktiskt har saker inplanerade redan för det förstör liksom den nya andan. Hur många nyårslöften avgas inatt? "Jag ska aldrig mer röka, aldrig mer äta godis, ut och festa och jag ska bestämt börja träna minst tre gånger i veckan"  Jag har slutat avge nyårslöften. Även om jag är rätt så bra på att infria löften jag ger andra männsikor så är jag urusel på att hålla dom jag ger mig själv.  Dom har oftast handlat om att jag borde röra på mig lite mer men jag tycker det är så trist med massa måsten. Jag blir liksom lite motvalls när jag måste saker. Alltså, inga nyårslöften för mig :) Det får bli mer av ett förslag.. Kanske skulle jag ta och prommenera lite mer? Varför inte ta och göra lite mer saker som jag tycker verkar roligt och intressant?
Året ska som vissa vet börjas med ett byte av lägenhet och det ser jag fram emot. Det ska bli roligt att få börja om lite.
Nu närmast så ska jag inviga det nya året med grillchips och Coca cola, om inte sambon har ätit upp allt medans jag suttit här och babblat :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0