minus en

Idag blev jag av med en kär vän. Min Micra. Jag sålde den till min arbetskompis, jag önskar dom båda ett lyckosamt liv tillsammans :P Nu blir det till att promenera ett par veckor. Det är bara 3 veckor kvar till MC-premieren och då ska Miatan fram! Jäkla tidigt i år men men.. Det ska bytas skivor och belägg och målas bromsok, tvättas och poleras. Det kommer bli så tjusigt..

Mormor fick en bok förresten. En deckare, jag har inte en aning om den gick hem eller inte. Ibland syns det inte på henne vad hon tycker. Jag utgår ifrån att hon gillade den. Eftersom jag köpte en bok kan jag ju vidareutveckla med att jag va inne på Bokias rea och kollade. Det är inget vidare iår. Rätt så dött faktiskt. Ibland saknar jag att jobba där men jag kommer nästan genast på bättre tankar.

Nu ska jag gå och göra varm choklad. På kakao. Jag läste nämligen att det är bra om man har hosta.Nånting om några forskare i USA (var annars?), som hade gjort en massa tester som visade att ´varm choklad på kakao var tre gånger så bra på att lindra hosta som vanliga receptfria hostmediciner. Jag tyckte det lät jätte trevligt så det tänker jag fixa. Har hostat hela jäkla natten och knappt sovit en blund. Inte min sambo heller för den delen...Men som sagt - varm choklad. Jag älskar när lösningen på mina problem innehåller kakao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0