tårtdags

Jag gör en tårta. En enorm tårta. Det är ett beställningsjobb till en arbetskompis som ska ha till sonens födelsedag. Det är pirrigt. Det är det alltid när jag gör något åt någon annan. Speciellt som det är pengar involverat. Hon frågade vad jag ville ha för tårtan. Jag sa att ingredienserna kostade 160kr och då kom frågan hur mycket jag vill ha för jobbet. Vad svarar man på det? Jag har ingen aning. Jag brukar göra rätt så schyssta tårtor men jag är ju inte ett konditori.. Hur tar man betalt. Jag vet att konditoriet i stan tar 260kr för en tårta till 17-18pers. Den här är lite större... Men jag kan väl inte ta 260Kr?? Jag avskyr att ta betalt... speciellt som jag tycker det är roligt att baka.. Det tar ungefär 3 timmar effektiv tid att göra en sån här tårta.. Om någon har ett förslag så är jag i idel öra.

Från det ena baket till det andra, jag ska chokladträff imorrn :) Jag och ett par kompisar till ska samlas och göra massa goda chokladgrejer. Byta lite erfarenheter och så vidare.. Ska bli jätte kul!
Oj, snart är klockan åtta. "Så ska det låta" börjar strax! Ja, jag vet... pensionärsvarning.. Men jag älskar musikprogram. Jag ylar ju som sagt när jag än får chansen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0