Grönsåpa- vilka minnen...

Jag håller på att tvätta kapellet till båten.. Det innebär att jag har fyllt halva badkaret med vatten en hel flaska grönsåpa och hela jäkla kapellet och sen rört om till önskad konsistens. Det luktar märkligt.. Det luktar som något jag borde minnas men saken är den att jag kan inte riktigt komma ihåg varför jag känner igen lukten så väl.. vad jag minns har morsan alltid kört med Ajax.. Kanske va farmor då... Hur som helst så kändes det väldigt bekant..
Jag har förstått att det är Pridefstival eller nåt sånt nu i veckan.. Kanal 5 kör med en regnbågsfärgad logga på tv och tidningarna visar bilder på gapande människor i färgglada kläder som hånglar till höger och vänster.
Missförstå mig absolut inte, jag har ingenting emot homosexuallitet. Inte det minsta. Men varför ska pridefestivalen firas av hela Sverige? Är det för att stampa ut all homoskräck som lever kvar i småfolket eller är det helt enkelt så att det är lite hippt och inne nu att stötta denna målgrupp? Ja är bara nyfiken. För mig så har alla samma värde och det skulle aldrig falla mig in att se ner på Eva för att hon hellre dejtar Martina istället för Martin. Vad jag menar med allt är väl snarare att det kanske finns annat att lägga så mycket energi och tv/tidnings-utrymme på? Kvinnifridsbrott. Brott mot barn. "Hedersmord"...
Vad är det för ett jävla namn egentligen? Vem tog beslutet att i rikstäckande tv faktiskt gå med på att kalla det för Hedersmord? Det är ju ta mig fan som att säga att det är berättigat. "Ja, vi håller med om att det här skadade din familjs ära så vi kommer tala om det för svenska folket". Kalla det för va det är. Mord. Barnamördare. Syskonmördare. Jävla kräk hela högen. Och varför i hela världen får dessa as stanna kvar i Sverige?? Jag skiter fullständigt i om resten av familjen stannar här, men om det nu tex va pappan i familjen som gjorde det så ska han ut med huvudet före. Och kom inte med nåt jäkla trams om att "tänk på barnen, de måste ha sin far". Nej, pappan är en mördare, jag lovar att de inte behöver ha en SÅN pappa.
Oj va grinigt det blev helt plötsligt.. Det är bäst att sluta skriva nu innan jag imploderar.
Ha en trevlig eftermiddag, det ska jag ha... hoppas jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0