Sovmorgon, va är det?

Som vanligt så är jag redan uppe ur sängen och klockan är inte ens åtta.. Story of my life numera.. Jag orkar inte sova längre och jag kan definitivt inte ligga kvar i sängen och bara dra mig. Jag får ont i ryggen till slut om jag gör det.
Nåja.. Hittills har semestern varit som den ska. Fint väder och spenderat såpass mycket tid i båten att det nu känns som det gungar när jag är på land. Helt rätt. Tur är väl det för dom säger att det ska blir sämre väder nu. Igår va det visselrigen lite mulet men det va faktiskt riktigt gött för det betydde att man faktiskt stod ut i värmen.. Vi satt och metade lite igår eftermiddag. Det va bara några mört som nappade men vi behöll en av dom och använde som bete och tänkte se om inte aborrstimet som bosatte sig under båten kanske va lite sugna, men icke. Dom va mer intresserade av att stirra på ankarlinan, fast jag till och med hade fötterna i vattnet precis där. Oförskämt. Så då började jag latja lite med mitt lilla pimpelspö med fisk på och kastade det en bit bort och drog in det för att se om dom kanske hellre ville ha byte som rörde lite fortare på sig. Dom va inte hungrigare för det. Så när jag sitter där i godan ro och kyler förtterna och kolla på min stackars mörtkrok så kommer en stor fet jäkla gädda farandes efter kroken, rätt under fötterna på mig! Gissa om jag hade världens snabbaste ben upp i båten igen.  Sen slutade jag fiska. Jag ville inte ha en sån fisk på mitt lilla spö..
Undrar om man skulle ta och städa lite idag.. Mitt hem ser ut som 3:e världskrigen har farit förbi.
Kanske rent av skulle sätta igång med det nu på morgonen så är det ju klart sen? Troligt... Ungefär lika troligt som att jag hurtigt tar på mig promenadskor för en tur i skogen.. Nej.. Tecknade morgonprogram duger gott åt mig. :)
Jag har förresten tappat bort mina snygga solglasögon. Jag är väldigt upprörd över detta även om jag inte är nämnvärt förvånad över mig själv. Dom kanske dyker upp nångång. Saker har en tendens att göra det här hemma..

Den här fick jag igår av Elin.


Dom här två änderna psykade oss i flera timmar tills vi var tvugna att ge dom bröd. En dag kommer dessa djur att härska över mänskligheten. Bara dom kommer på att begära nåt annat än bröd....


Kommentarer
Postat av: Micsan

hej=) måste bara fråga om det blev varma mackor? hehehe

2008-08-01 @ 08:27:02
URL: http://me123.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0