FRA, midsommar och lite bilder

God kväll kära lyssnare. Eller läsare menar jag.. Imorgon är det midsommarafton. Jag har noll entusiasm för det. Jag har inte mycket entusiasm för nåt numera. Fast om det är fint väder så ska vi åka ut med båten, men jag känner på mig att det kommer gå i stöpet.. Det är ju trots allt midsommar och då kommer det nästan ofelbart att regna. Och vad kommer vi göra då? Jo det ska jag tala om. Precis samma sak som vi gör varenda helg på resten av året. Ingenting. Fixa lite gott käk och sen när den är slut så kanske vi tar en tur med bilen och sen hem igen..  Jag får spader.

Till nåt helt annat så hörde jag på tv4s morgonprogram att det har gått igenom en ny lag som ger FRA rätten att screena all internet och telefontrafik i Sverige. Vilket får mig att gissa att de i detta nu kommer få ett litet "ping" i sin server som säger att en liten människa, (ja, kanske inte liten), i Kristinehamn har skrivit något som involverar FRA och de ska strax gå igenom huruvida jag är en terrorist eller inte. Jag ska hjälpa dom genom att tala om att där tvista de lärde. Jag vet flera stycken som tycker jag terrar dom dagarna i ända. Oftast är det stackarna på jobbet som får stå ut med det men ändå.. När jag ändå har detta statliga organ på tråden vill jag passa på att säga; "Ta er i  r***n och ge fan i folks privatliv."

Jag lovade förresten bilder på tårtorna jag gjorde till studenten så här kommer dom...


Kommentarer
Postat av: camilla

du är utmanad :) kolla blogg

2008-06-20 @ 13:24:04
URL: http://icepearl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag testade bara den ena tårtan, den med choklad och ja lovar det var den godaste tåratan jag ätit någonsin!!!!

2008-06-20 @ 20:10:54
Postat av: elinmagnus

Schysst att du berättar för alla att du är en terrorist! Nu kommer dom att ge sig efter mig också, så länge som vi har känt varann.



Bra sagt iaf. Jag hoppas dom blir helt nerpingade dom där terroristpuckona på FRA. Och att alla ping handlar om att dom är puckon. Och att dom själva måste sitta och läsa vart enda ping och få förklarat för sig dagarna i ända att dom är dom största terroristerna och ididoterna som måste kontrollera folk inpå bara skinnet.

2008-07-01 @ 15:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0