Övertid och båtvaxning

Japp. Lördag idag. Och vad har jag gjort undrar ni? Jo det ska jagtala om. Jag har jobbat.. på riktigt alltså.. Övertid utav bara fan.. Semestertid = övertid för alla som inte är på semester. Skitkul. Men allvarligt, det va helt ok.. Hade ju inte så jätte mycket att göra idag i alla fall. Lite extra är ju aldrig fel heller.
Sen när jag kom hem, vid 12 för de som är intresserade, så va det bara att sätta igång att polera på båten. Vi har den ute på annons och det ska komma en kille och kika på den. Då tyckte vi att det kunde va kul om den va ren och snygg. Svettigt värre blev det. Skulle ha haft shorts och linne på mig så hade jag kanske fått lite färg också :P

Nu sitter jag och kollar annonser på blocket. Vi vill sälja båten för att köpa en som är lite större, men när jag satt där och kollade andra båtar så drogs jag in i kategorin "djur".. Närmare bestämt "hundar"... Åh.. va många söta hundvalpar det poppar upp överallt nu.. Jag vill ha................... Men men, det är bara att bita ihop och tänka att det blir senare i livet.. *snyft*

Halv fem idag ska jag äta smörgåstårta. Mumsigt va? Johan fyllde år häromdagen och idag ska vi fira han och hans brorsdotter genom att äta gottigheter.  Undrar vad man ska ge honom i present? Vi är inte så noga med att ge present på själva födelsedagen. Har man inte hittat nåt roligt så är det ju trist att köpa nåt "bara för att". Jag fick en biokväll i present. Den blev i slutet på maj nån gång... Jättemysigt. Jag gillar bio. Jag tycker om att sitta i mörkret och knapra varma baconchips och dricka Loka jorgubb/lime. Dock så tycker jag att man, (och med man menar jag mig själv), ska spara sina biobesök till såna där riktiga storfilmer. Ni vet, Sagan om ringen, Indiana Jones, Harry potter, Titanic... etc.. Inte vilken liten komedi som helst, det förstör liksom upplevelsen för dem riktiga filmerna... äh..

Här är förresten en bild på min nya smyckestavla. Jag gjorde den häromdagen för att ha mina favvishalsband och örhängen så att jag ser dom. Man använder dom mycket oftare om man kommer ihåg att dom existerar :) Det är en vanlig tavelram från Ikea för typ 20kr som jag målade och ett stycke tyg som jag tryckt i ramen. Sen gjorde jag några små krokar att hänga halbanden i bara. Skitsmidigt..

Kommentarer
Postat av: Micsan

Najs=) Smycketavlan alltså=)

2008-06-28 @ 21:56:08
URL: http://me123.blogg.se/
Postat av: elinmagnus

Jag gillar din blogg. Jag gillar hur du uttrycker dig. Du är rolig. T.ex. "Jag har cornflakes i huvudet, det frasar." Vart kom det ifrån? Från och med nu tänker jag planka uttrycket iaf. Jag har ofta cornflakes i huvudet.

2008-07-01 @ 15:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0