Sex sprit och bombade brudar

Tjo på er. Dagens program handlar om hip-hop videos. Jag såg en alldeles nyss med nån snubbe som hette Notorious B.I.G. Eller ja.. Han må ha gjort låten från början men eftersom han är död, (ihjälskjuten nånstans), så tog alla hans snälla gangsta-polare och gjorde låten åt honom.. eller nåt i den stilen. Hur som helst så va det idel "Show your titties for the B.I.G" och "I fuck her and I point her out the door" och så vidare.. Feta guldhalsband, en flaska champagne i ena handen och den andra handen i skrevet.
Ok att det faktiskt har suttit en stackars liten afro-amerikan i en skrubb i slummen i stora starka USA och kommit på den här texten, (och nej, jag är inte rasist, jag vet flera skitdåliga vita artister också). Självklart så har han aldrig haft en mor som bryr sig och allt ont i hela världen har format honom till den han är och han har absolut inget eget ansvar. Att denna männsika sen har vänner som fått utstå samma hårda liv som förstår hans kvinnohat är ju också mycket tragiskt.
Men, och det är ett jävligt stort men. Vad är det för vansinnigt puckade brudar som går med på att medverka i en sån här video? Dom står där, halvnakna och ålar sig upp och ner längs pålar eller för den delen står framåtböjda med killarna mot röven och ser ut som det är den högsta lyckan i världen att vara ett hål för vem som helst att stoppa k***n i.
Det är så man vill kräkas å deras vägnar.
Nu ska jag gå och titta på nåt ultragulligt för att få bort alla äckelkänslor ur kroppen. Ett avsnitt eller två av Mupparna kanske hjälper?

Det här är en bild från ett cd-fordral förresten.. Titlen är "This one´s for my bitches"
 Behöver jag säga mer?



Kommentarer
Postat av: Sophie

Du är så jävla störtskön Vännen, så förbannat bra sagt! eller ja.. skrivit ;)

2008-06-25 @ 00:35:54
URL: http://loubimi.blogg.se/
Postat av: elinmagnus

Det ska finnas en dokumentär som handlar om varför det är så mycket machoattityder och kvinnoförakt inom hiphopen. "Beyond beats & rhymes" heter den. Jag tror den kan vara rätt bra.



Jag vet inte om det finns några ursäkter för män som föraktar kvinnor eller kvinnor som föraktar sig själva sådär. Jag vet bara att jag har svårt att ändra på hur jag själv är, och då kanske andra har svårt att ändra på sig själva också. Om det är svårt att börja träna mera, äta bättre, sluta röka osv, så är det kanske lika svårt att lägga ner en taskig attityd? Det är klart man måste se sig som ansvarig för sina vanor, men om man säger "det är bara att ändra på sig" så tror jag man kommer bli besviken över hur många motgångar man får och då kanske man ger upp att försöka ändra på sig istället.

2008-07-01 @ 14:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0