Sjung om studentens lyckliga dar!

Godmorgon. Idag tar en miljard männsikor studenten i lilla Kristinehamn. Nja.. Det känns som det i alla fall. Dom kommer myllra genom stan hela dagen på sina lastbilsflak och vråla ut sin extas över att vara färdiga med skolan. Att dom snart ska plugga vidare på högskola eller kastas ut i arbetslivet är det ingen som vill tänka på idag.
Jag kommer ihåg när jag tog studenten. Det va nästan med lite vemod för jag visste ju att jag skulle förmodligen aldrig träffa mina klasskompisar igen, och mycket riktigt det har jag nästan inte gjort heller. Men sen kommer jag ihåg att jag egentligen inte tyckte om särskillt många av dom.
Hur ser livet ut idag då jämfört med vad jag trodde för åtta år sedan? Ja.. Nog för att jag är tillbaka till det arbete som jag hade precis när jag tog studenten, vilket jag verkligen inte trodde att jag skulle, och jag har inte gjort det jag skulle ha velat i mitt yrkesliv. Men vet ni vad. På nåt konstigt sätt så ångrar jag det inte. Jo, ibland kan jag tänka att varför gjorde jag inte si och så, men över lag så vet jag ju att jag är den jag är idag tack vare allt jag gjort och upplevt. Och livet är inte utstakat, man kan alltid ändra det, bara man verkligen vill. Den enda som betämmer över dig är du själv.

För övrigt så har jag två kusiner som tar studenten idag. Jag gör tårtor till firandet, det är jätte roligt. Jag blev väldigt glad när jag blev tillfrågad om jag ville göra dom, lite rörd faktiskt. Så natuligtvis kommer jag att flippa ur totalt när det närmar sig att dom blir klara för att jag är rädd att dom inte är fina nog eller rädd att dom smakar äckligt. Jag är sån.. knäpp..
Jag kommer lägga upp bilder här på dom senare men det blir nog inte förens senare.. vill ju att de ärade ska få se dom först :)

Tjipp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0