Bowling + schlager = Schlagerbowling??

"Har hon lurat döden med sin pakt?"
För dom som inte vet så är det en textrad ur Nordmans bidrag till melodifestivalen. Som han kommer att sjunga ikväll i finalen. Jag måste säga, igen, att det är många bra bidrag i år. Jag är nöjd.
Jag va och bowla igår med jobbet. Dock inte till schlagermusik utans snarare till Thåström och lite mer åt danshållet.. Fy fan va kul det är att bowla! Speciellt om man trivs med sällskapet. Och en av killarna gjorde 323 poäng efter andra serien! Skitduktig :) Jag är så stolt över honom. Sen käkade vi god mat, drack lite öl och hade allmänt trevligt.

*puss-paus*

Var va jag... jo. Bowling.. Jag hade gjort 177 efter andra serien. Ingen höjdare kanske men jag får va nöjd med att jag inte kastade klotet bakåt som en annan av gänget gjorde, eller att jag inte bröt nåt finger... Även om jag tyckte jag va jäkligt nära ett tag.. att bryta mig menar jag...
Jag vaknade sju i morse. Sjukt... Vi gick upp vid åtta och tog en tur ut med bilen. Riktigt gött. Tänk att det ska vara så bekvämt att åka bil.. Vi funderar på att bila i Tyskland i sommar, har jag sagt det förut? Hur som helst, ner till Wolfsburg och VW fabriken och sen kanske en tur ner till Nürnburgring. Det vore riktigt kul. Och se om jag inte hittar nån bra djurpark någonstans också. Eventuellt kan man ta en kort tur in i Frankrike.. Men det är ju som sagt bara på planeringsstadiet än så länge.. men jag hoppas.....

Jag sitter och lyssnar på Schlagerlåtarna, Christer Sjögrens "I love Europe" är ju helt sanslös.. Vem i antagningskommiten sa "Jo, jag tror den här skulle passa bra" Hur mycket fick Christer lägga ut för att muta hela gänget för att bli antagen? Den är ju så sanslöst kass. Uselt scenframträdande är det också...
Nu spelas "Love in stereo" Låten är inte kass men artisten är lite scary tycker jag...
Undrar om man skulle lista alla bidragen med min speciella åsikt om varje? Nja... Jag är nog för lat för det... Plus att jag ska på kalas om en stund och innan dess ska jag pyssla med lite annat jox...
Men först ska jag sjunga med E-type och the Poodles!

Tjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0