Fiaskot i Frölunda borg och Matvanor

Ja... Jag vet inte ens vad jag ska säga om Frölunda borg... Ska man inte kunna vänta sig bättre vett än så? Jag menar ok, fel kan hända, vilket det uppenbarligen gjorde i det här fallet. För er som inte ser på hockey så ljöd slutsignalen 3 sekunder för tidigt efter tekning i Frölundas zon när Färjestad kvitterade. Det finns ingen som kan säga om vi hade gjort det om inte slutsignalen gått för tidigt men det hör egentligen inte hit. Vad som var ruttet enligt mig är det faktum att man inte helt enkelt spelade om de sista fem sekunderna utan körde på med 3 sekunder tillgodo.  Det kanske inte låter som de 2 sekunderna skulle göra någon skillnad men i hockey kan de avgöra allt. Jag tycker inte att Färjestad skulle ha gått med på att spela färdigt matchen. Det är pinsamt att en sån här situation ens uppkommer under slutspel. Utrustningen i Frölunda borg är erkänt dålig.
Så ja... andas in..... och uuut......

Tittade precis på Du är vad du äter. *rysa*  Sjukt vad mycket skräp man ändå stoppar i sig. Och egentligen är det ju ingen nyhet. Man blir ju ständigt upplyst om vad som är bra och dåligt genom tv och tidningar.. Men kanske det är en del av problemet.. Man blir liksom imun mot rätt information. Och ska sanningen fram så spelar det ingen roll hur nyttigt det är med bönor. Det är skitäckligt enligt mig och jag kommer inte börja laga det till lunchlådan.  Men allvarligt talat.. Mindre pizza, kebab, chips och smågodis är en nödvändighet. Och framför allt. Motion. Jag måste röra på mig mer. Jag tröttnar så fort bara.. Jag har haft ett antal träningskort och jag brukar hålla igång nåt halvår men sen tunnar det ut mer och mer tills jag inte får nåt gjort. Vanliga hederliga promenader blir inte heller av. Det är inte kul. För det mesta ska man gå själv. Jag försöker att gå med folk ibland men det är inte alltid det passar och då blir det att man tänker, "ah, jag tar det imorrn". Eller så är det nåt väligt bra på tv som man inte vill missa. Helt ärligt skulle jag vilja ha en sån där elipsmaskin. Typ orbitrek eller vad den heter som man kan köpa på tv-shop. Jag har använt såna på gym förut och det är en väldigt effektiv maskin. Jobbig som satan men effektiv.. En sån skulle jag villja ha hemma... Johan, om du läser det här. Tv-shop + Orbitrek + fyller år om några veckor= bra present. Jag lovar att inte ta illa upp för att du anser att jag är tjock :)

Nu ska jag gå och skära upp en bit gurka att knapra på innan jag sätter igång med maten... (fläskkotletter och pommes) :P 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0