Lugg

Jag klippte mig igår.. Ni vet, klippte upp håret och allt det där. Och lugg. Min kära frisör tillika kusin sa till mig; Nästan alla som klipper lugg efter att ha haft bara långt hår ångrar sig först. Det är sant. Jag tittade mig i spegeln igår efter dådet och tänkte "Va fan har jag gjort!" Om jag sätter upp håret presis som jag alltid gjort så får jag taxöron. Jätte snyggt.. inte.. Men efter att ha sovit på saken, bokstavligt talat. Jag vaknade precis och såg mig i spegeln. Nu känns det ändå rätt skönt att jag gjorde det. Jag har fortfarade hår så långt som till hakan typ. Jag ville ju klippa lugg för att få en förändring. Nu måste jag ju helt enkelt ta tag i håret och göra nåt med det. Jag kan inte bara låta det vara. Och det va ju exakt det jag va ute efter. Men det va läskigt.. det va typ 4 års hårväxt som klipptes bort. Jag va jätte modig. Det känns som att det borde komma fram nån precis som när man va hos tandläkare när man va liten, med en liten korg med klistermärken som man fick välja ur.

Idag ska jag på vernissage, eller va fan det heter. Det är nån ny konstnär som ställer ut på konstmuséet, Johan och jag har fått gratis-inträde. Det kan bli intressant...... Det ska stå nån gubbe och "öppna" alltihopa. Med tal och hela köret. Undrar om dom bjuder på tilltugg....?
Sen är det dags att åka till morfar. Han fyller år idag. 70 år. Morsan har tydligen gjort smörgåstårta. Mums... det va längesen jag åt smörgåstårta. Jag hoppas hon inte har haft i frukt och grejer. Ibland får hon för sig att det är gott. Det är inte alltid man hinner tala henne tillrätta.
Jaja.. nu ska jag gå och se om jag kan få grepp om hur plattången fungerar...
Önska mig lycka till...

Tjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0