Lyckan står den djärve bi..

Snygg överkrift va? Den har ingenting att göra med texten jag skriver idag. Det är bara å att jag råkar ha TCM kanalen på där det går en gammal film som är baserad på en Agatha Christie roman.. Den fräna tanten i filmen sa precis just så. Jag tyckte att det va ett tänkvärt uttryck.
Men nu tänker ni; "Men hur kommer det sig att Veronica sitter och glor på tv en onsdag förmiddag, ska hon inte vara på jobbet?" Jojjomen, det skulle jag ha varit i normala fall men nu har jag sån otur att jag är sjuk. Jag har varit hemma i två dagar. Feber och en riktigt otäck hosta. Jag har funderat på om inte mina lungor har varit på väg upp genom strupen ett flertal gånger. Jaja.. jag ska väl vara tacksam att jag inte har fått magsjuka.. (peppar, peppar). Det går tydligen igen.. Jag avskyr magsjuka...
Igår kom förresten brevbäraren och plingade på. Han hade ett paket till oss sa han som han skulle hämta i bilen. Jag blev jätte glad för jag trodde att det va grejer som jag betsällt från USA. Men när killen väl kommer tillbaka, jag trodde nämligen att han måste ha gått vilse så lång tid som det tog, så va paketet inte till mig utan till min sambo!! Denna fräckhet! Släpat upp mig från min sjukbädd och så är paketet inte ens till mig... Jag blev jätte deprimerad.. Och inte nog med det. Eftersom jag börjar hosta så fort jag anstränger mig så hade jag natuligtvis en riktigt mysig attack efteråt... Myspys...

Angående nåt helt annat, mitt akvarium närmare bestämt. Jag lite olika innvånare i det. Två pakistanbotier, två flying fox, en ancistrus mal och just nu fyra neontetror. Jag hade tio tetror från början men dom droppar av en efter en.. Jag vet faktiskt inte vem det är som äter upp dom... men men.. djungelns lag.. eller havets kanske? Just nu bråkar min stora pakistanbotia med en utav foxarna.. Han får såna spel ibland.. Eller så är han osams med malen..
Det är "Våra bästa år" i fiskformat.
Nu ska jag göra iordning lite varm choklad... eller buljong... det kanske hjälper lite...

tjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0