Morgonpigg konstnär

Det är jag det! Jag har varit uppe sedan 06.00. Då vaknade jag pigg som en lärka. Nja, kanske inte riktigt så men jag var iaf för pigg för att somna om. Så jag gick upp och tog fram staflit och en liten tavelpanel och började kladda färg till höger och vänster. Nu har det gått två timmar och ska jag va helt ärlig så ser den inte mycket ut för världen än.. Men det tar tid... Jag har en tavla till som jag håller på med men inspirationen för den har liksom lagt sig.. Det är bara att vänta tills den innfinner sig igen.
Jag tog fram en fläsksvål när jag gick upp. Jag ska ha att tatuera på. Jag köpte ett gäng för en knapp månad sedan men det har inte blivit av att jag använt dom för jag har alltid glömt bort att ta fram ur frysen . Jag trodde att det skulle ta ganska lång tid att tina upp ett ark. Men inte då.. Jag va och kände lite på den jag tog fram kl 06 och den va helt tinad! Jag kan ju inte dra igång och tatuera nu, då väcker jag ju Johan... (maskinen låter ju rätt duktigt om man säger så..). Det va bara att slänga biten och så får jag väl plocka fram en annan senare. Snacka om snopet.. Men, av skadan blir man vis men inte rik...
Jag har en del hobbys ändå.. Jag målar akryl, tecknar (fast inte så mycket längre), gör smycken i tenntrådsbroderier, bakar, scrappar, tatueringsmojs, jag har en airbrush liggandes nån stans... ett tag sydde jag gosedjur och en och annan byxa. Jag undrar varför jag hoppar runt så mycket mellan allt.. Lätt uttråkad? Jag skulle vilja ha en drejskiva och en ugn så att jag kan börja med lera. Fast det finns ju den lufttokande sorten....Hmm....
Hur som helst så är jag den förste att säga att jag faktiskt inte är nåt vidare bra på alla dessa grejer.. Mer medelmåttig.. Jag kanske skulle kunna bli riktigt bra på nåt av det om jag bara ägnade mig åt en sak... MEn det är ju inte lika roligt :)
Dags att måla vidare!

Tjipp

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är ju jätte duktig på allt ju!

2008-03-25 @ 09:27:05
URL: http://me123.blogg.se
Postat av: elinmagnus

Jag vet inte hur man gör med såna här bloggsaker, få se vad som händer om jag skriver nåt i den här rutan...



Förutom att jag också tycker att du är duktig, så vill jag vara lite filosofisk angående hobbies. För mig är det nog så att det som jag kan göra åt eller tillsammans med andra människor är roligare än att göra saker för mig själv. T.ex. är det roligare att rita en tatuering till nån som verkligen tänker ha den på sin rygg, än att rita en gubbe i ett block som man aldrig tänker visa för nån.



Fast jag vet inte. Man behöver ju vara självständig också... Jag vill göra saker som jag själv gillar, och inte för att nån annan tycker det är en bra idé. Tyvärr har jag lite svårt att komma på vad jag EGENTLIGEN gillar.



Det där blev vi inte klokare av. Det är det som kallas filosofi.

2008-07-01 @ 14:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0