sömnig söndag

Jihaa.. Söndag eftermiddag.. Så långtråkigt så jag tror jag kreverar.. Men igår va det roligt, då va det vår efterlängtade chokladkväll. Vi skulle göra mumsiga brownies och chokladskålar. Tyvärr så blev det inga riktiga brownies av dom.. blev väldigt kladdigt och inte alls som kakor men gott som fasen va det :) Jag hoppas att det inte dröjer allt för länge innan vi gör om det.
Oh! Jag måste ju berätta! Jag gjorde ju en tårta på beställning igår. Jag fick 300kr PLUS en bukett med tulpaner!!!
Jag blev jätte glad. alltså jag tycker det är jätte kul att baka tårtor men det är ju trots allt ett jobb och det va jätte kul att faktiskt få betalt för arbetet också :D Fast då blev jag ju ännu nervösare för att de inte skulle tycka att tårtan var god men jag fick ett sms senare på kvällen om att de tyckt den va god så då kunde jag sova lugnt. Tjoho!

Jag hör precis nu hur min sambo börjar stöka runt i köket.. Kanske skulle man ta och städa lite medans man ändå inte har något vettigt att göra.. Men hur kul är det egentligen? Jag önskar att jag tjänade liiite mer pengar så jag kunde ha råd att anställa en städerska som tog hand om allt sånt trist. Framför allt en som tvättar fönster. Jag avskyr att tvätta förnster. Fast inte själva tvättandet egentligen. Det är bara det att när man vill öppna ett fönster så förljer ett krig på fullaste allvar mellan mig - Lägenhetens Härskare, och Spider invaders. Dom "små" jävlarna sitter alltid på lur i fönsterkarmarna och bara väntar på att jag ska öppna så att de i full styrka kan välla in över förnsterbrädan och vidare ner på golvet. Det är ett enda surr av äckliga små ben som är överallt på en gång.
Vissa, (högst oinformerande och illvilliga konspiratörer), skulle kanske säga att jag inte skulle ha detta problem om jag bara tvättade förnstren lite oftare. Men det är LÖGN! Jag vet att det inte skulle hjälpa. Det skulle bara ge mina åttabenta fiender fler chanser att infiltrera min borg. Det betackar jag mig för... Faktum är att jag funderar på om det egentligen är så nödvändigt med fönster över huvud taget.. Jag frågade anticimex eller vad de nu hette om dom inte hade nåt bra medel som man kan sprida ut lite varstans men "Nehej du, det går inte!" **surkärring**
Nej, nu är jag så upprörd så jag tänker kontakta maffian och se om dom inte har rea på eldkastare, det kanske hjälper... Om ni skulle läsa i tidningen hur ett bostadsrättshus bran ner med hjälp av konstiga vapen så glöm att ni läst det här... Ok?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0