Torsdag morgon...

En kvart innan det är dags att börja jobba... Fyyyyy f***n, va trött jag är.. Jag har ju varit hemma i ett par dagar med feber men nu är den borta och då är det dags att kasta sig in i arbetsveckan igen. Men eftersom jag kom hit en halvtimme innan min arbetsdag börjar och glömde bort att stämpla in mig på övertid så sitter jag här och bloggar.. Om man inte stämplar in övertid så får man nämligen inte ett korvöre för tiden innan 07.00. Och jag är ärligt talat inte så sugen på att jobba gratis. Så bra tjänar jag inte att jag tänker bjuda på en halvtimme.. så det så....
Det finns plus och minus med mitt jobb... Postitiva saker.. Mina kollegor. Det är sällan tråkigt här. Alltså, inte så att man jublar för att man måste gå till jobbet. Industrijobb är inte direkt drömyrket. Men dom gör det liksom lite lättare att gå hit. Det är ofta mycket skratt. Tiderna är en annan grej som är rätt ok. Normal dag är 07.00-15.30. Man känner sig liksom lite lyxig för att man slutar en halvtimme före många andra.. Visserligen bara en halvtimmes lunch men hellre det är att jobba en halvtimme längre på eftermiddagen. Fast för inte så länge sedan så jobbade vi skift här. Det tyckte jag om. Ena veckan gick man 06.00-14.30 och nästa började man 14.30 och slutade 24.00. Helt underbart. Man fick så mycket mer effektiv fritid. Jag önskar att vi kunde ha fortsatt så.. Men men.. inget varar för evigt. Man får vara glad för det lilla... antar jag..
Men som sagt... Torsdag idag.. Snart helg igen med andra ord. Fan man hinner inte med längre... Och mars till råga på allt. I början av januari sa jag in ett oövervakat ögonblick att jag skulle ta tillfället i akt och röra mer på mig så att jag kanske skulle komma i min gamla bikini, så jag slapp köpa en ny... men vips så va det mars och jag har plötsligt inte lika mycket tid på mig... Vi tar det nästa år..
Nej, nu är min morgontid snart över och det är dags att starta upp lämpliga program för dagen.

Tjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0