Bio-bränsle-trosor

Jaha, då satt man på jobbet då. Lite tidig dock och eftersom jag kände för det så struntade jag i att stämpla in övertid så min arbetstid börjar inte förens kl 07.00. 25 minuter att bara dega runt lite på nätet.
Ikväll ska jag på bio. Ska se Indiana Jones i Karlstad. Biofilmen alltså, själva Indiana är nog inte i Karlstad. Men fasen va dyrt det är att gå på bio. 100:- styck kostade biljtetterna. Jisses.

Sitter och kollar på nyheterna samtidigt som jag skriver. Dom pratar om bensinpriserna. Naturligtvis är det nya höga rekord. Det är förjävligt. Vart ska det sluta egentligen? Folk kan inte betala hur mycket som helst. Och är det inte oljepriserna som går upp så höjer dom skatten på bränslet. Alla kan inte välja att åka kollektivt. Och kom inte och säg att skattehöjningarna skulle bero på att det främjar miljön för det är skitsnack än så länge. Det bästa sättet att hjälpa miljön just nu är antingen att bygga ut det kollektiva nätverket rejält eller att ta fram bilar som klarar av att gå på alternativa bränslen LIKA bra som vanliga olje-bränslen. Bilindustrin måste vara snabbare och följa upp med lämpligare bilar. Men men...

Hehe.. reklam i tv. Pierre Robert lengerie eller va fasen det hette. Reklam för trosor. En tjej i tröja och trosor hör en bil utomhus  som har svårt att starta så hon springer ut ur lägenheten och puttar på med ett leende. Made for reality säger dom. Vem fan springer ut i trosorna mitt i stan för att putta igång någons bil?? Säkert...

Dags att jobba lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0