Cupcakes rockar!

Igår va det dags. Emma och Estela, två tjejer från jobbet kom hem och skulle lära sig göra cupcakes. I det här fallet så är det minimuffins med mörk choklad i och en chokladfrosting ovanpå. Sjukt goda.
Estela ska åka hem till Filippinerna och hälsa på så hon filmade större delen av själva bakprocessen så att hon kunde visa när hon kom fram. Jag vet i och för sig inte om det va bakningen hon ville visa och inte bara två knäppa arbetskamrater. Det va vansinningt mycket skratt och fnitter. När muffinsen va klara så åtnjöt vi dom tillsammans med saft och som underhållning så spelade vi lite Guitarr Hero och Sing Star.  Tur att det är bra isolerat i huset annars hade vi nog fått Securitas på oss :)
Apropå bakverk så är det ju snart juletider och av nån anledning blir jag extra inspirerad att baka kakor och grejer då. Jag bläddrade igenom lite böcker och receptsamlingar jag har och gissa om det finns massor med saker att göra! Hur ska jag hinna? Hur ska jag orka äta upp det?  Tillråga på allt så har vi fått sagt på jobbet att det är övertid i stort sett hela december för att vi inte ska halka efter under själva julhelgen etc. Men hallå! Vi har väl saker som ska hinnas med under december vi med! Nu pratar jag inte bara julbak och så utan man handlar klappar och dekorerar och kommer ihåg att rå om sina nära och kära lite mer. Jag har i alla fall inte ork att jobba 50 timmar i veckan innan jul, är det inget som har förståelse för det? Tydligen inte.. Jag kommer naturligtvis att göra så gott jag kan ändå och försöka lägga in timmar där jag kan men till en rimlig gräns, men jag kommer inte jobba mig medvetslös så att jag somnar på julafton i ren utmattning. 
fredag är det bowling som gäller. Våran avdelning på jobbet ska iväg och slå ner några käglor och kanske några öl. Plus att vi ska äta naturligtvis. Det ska bli trevligt hoppas jag. Jag räknar benhårt med att vinna hela klabbet så klart, bowlingproffs som man är! Bah.. Har bowlat kanske... sex-sju gånger i mitt liv, om man inte räknar med Wii Sports, (och det gör man väl inte antar jag).

Nej hörni, nu ska jag bädda ner mig i soffan och vänta på Grey´s Anatomy, om jag inte somnar innan dess :)

Tjipp

Emma och Estela i mitt kök, jätte duktiga va dom. OCh dom till och med diskade!!  Jag behövde bara titta på och sen äta färdig cupcake! Fatta att det aldrig har hänt mig!!
Tack tjejer!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0