!!! TÄVLING !!!

Japp, nu är det dags goda vänner. Min första, och vem vet, kanske sista tävling i blogglandet!
Varför en tävling? Jo, det är så att jag älskar frågesport. Och jag tänkte att om jag ska få någon att va med på det här är det bäst jag lockar med nåt. Dagens frågetävling kommer gå i underhållningens tecken och priset man kan vinna är ätbart, för det är det jag vill göra just nu :)

Den som vinner får välja mellan dessa två;

Vinsten kommer att skickas med billigaste möjliga metod så välpackat som möjligt alternativt levererat personligen om det inte är för långt bort :)

Svaren mailas till [email protected] . Sista dag att medverka är Lördag 8 November 2008 och vinnaren presenteras på bloggen på söndagen. Om fler personer har samma antal rätt så kommer utslagsfrågor att användas.

Då sätter vi igång!

1: Var slänger Sverker Olofsson oanvändbara prylar  i sitt program PLUS?
2: Vad heter den första filmen om Harry Potter?
3: Vad hette marionettdockan som hallåan tant Anita roade Sveriges barn med?
4: Vad heter de tre rövarna i Kamomilla stad?
5: Vad tyckte TV-kockarna Werner och Werner att det gick lika bra att använda?
6: Vad heter gotländskan som blivit en av våra främsta ståuppkomiker?
7: I vilken bok av Astrid Lingren träffar vi Jum Jum, Riddar Cato och Miramis?
8: Vem ledde barnprogrammet Godnattstund från en säng, iklädd nattmössa och en massa dockor runt sig?
9: Vad heter filmen där Danny DeVito och Arnold Schwarzenegger spela ett genmanipulerat tvillingpar?
10: Från vilket land kommer gruppen The Pusjkins?
11: Vem spelar Frank i filmen Magnolia?
12: Vad heter serietecknaren som skapat Smurfarna?
13: Vad kallade vi TV-programmet Survivor i Sverige?
14: Är det sant att Elvis Prestley uner sin sista tid i livet hade ett dagligt kaloriintag som motsvarade vad två elefanter  
       behöver?
15: Vad är Fantomens Devil för djur? 
 


Kommentarer
Postat av: Emma

Oj, vad spännande!!! :-))))



Eftersom man redan vet att MADAME är PROFFS på kakor, biskvier ( Mmmmmmmmm... MUMS!!!!!!!!! )och diverse delikatesser kanske man ska göra sig ett försök på de avancerade frågorna! :-)))



Jättefin hemsida också vännen!



Kramis kramis!! :-)

2008-11-05 @ 21:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0