Fan va dyrt!!

Marken idag. Varför heter Marken? Marknad. Torgmarknad? En jävla massa stånd med bråte i som folk köper för "det är ju marken". Jag skulle bara ha marknadsnougat som vanligt men såg att dom tog ju för i helsike 50kr för ett halvkilo!! Svindyrt! Nej, då kan jag göra det själv hemma istället. Godare till och med, så det så. Däremot så köpte jag munkar i stället, med en massa jox på. Det va sex stycken för 50kr vilket jag tyckte va rätt ok.. Jag orkade äta en.. Jag lyckades trycka på min moster en och sambon åt upp en med.. tre kvar... *urk*.
Träffade en gammal arbetskamrat på stan med, det va riktigt kul. Jag har varit på väg att ringa henne säkert tjugo gånger men det har alltid varit nåt i vägen och så har jag glömt det. Jag börjar bli senil.
Ikväll är det Gray´s Anatomy på tv.. en av de få serier jag faktiskt försöker följa. Annars vill jag inte bli för fixerad vi alla serier, jag spenderar hela dagarna framför tv:n på jobbet och då är det gött om man kan göra nåt annat på sin lediga tid.
Imorrn ska jag ut och gå med syrran, hoppas det inte regnar för då ballar hon nog ur. Vilket jag inte skulle tycka va ett dugg konstigt. Det är en sak för mig och bli förkyld, men att bli det när man har två små barn är nog mindre roligt. Man ska ju orka med sig själv OCH smått, inte helt lätt om man är krasslig...
På lördag är det fotboll på tv. Kvalmatch mellan Sverige och Portugal om jag inte minns helt galet. Jag hörde det på jobbet idag. Om jag har fel angående vilka vi ska spela emot så är det av mindre betydelse. Själva grejen är att jag över huvud taget bryr mig om att det är match. Jag skulle villja sparka Stefan eller vem det nu va som fick in mig på den här banan. Jag vill INTE vara intresserad av fotboll. Nu märker jag att jag faktiskt strukturerar upp min lördag så här;
*7-13 jobba - Jippie för övertid...
14-15 barnkalas..................................
Kväll -  fotboll.....
What the fuck! Det enda jag tycker är lite trist nu är att jag får titta på fotbollen själv. Helst av allt skulle jag villja titta med nån som kan den där jäkla sporten som kan svara på alla frågor jag har om regler etc som jag inte fattar.  Men så vitt jag vet så känner jag ingen som kan allt det här och som skulle stå ut med tjugo frågor..  Jag får helt enkelt ta det som det kommer.. 
Eller ännu hellre, hitta på nåt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0