*gäsp*

idag är en sån där dag... Ni vet, en sån där dag då man kommer till insikt om saker.. En dag som man inser hur det är ställt egentligen. Jag tycker om känslan av att vara på väg någonstans -  det är en av mina insikter. Jag förstår nu att det är en stor del av mig och om jag inte tar fasta på det så kommer jag inte att trivas. Jag tröttnar fort på det jag gör, kanske därför jag flyttat så mycket i mitt liv? Eller? Nu vill jag göra något annat. Kanske lära mig ett nytt språk eller hitta ett annat jobb? Jag har också insett att man inte kan lita på folk. Det menar jag inte som en helt igenom negativ sak, utan som ett enkelt konstaterande. Livet blir mycket smidigare om man inser såna här saker. Jag skulle gärna säga att jag står utanför det här konstaterandet men det gör jag förstås inte. Jag menar aldrig att säga en sak och sen att det blir galet. Människans natur är mysko. Jag försökte ett tag att vara totalt uppriktig med folk men antingen tog dom det för hårt eller så blev dom sura och började prata skit om mig bakom min rygg. Jag va i och för sig yngre då och klimatet kanske va tuffare men jag tror inte det.. Obekväma sanningar ska grävas ner och aldrig luftas. Men om någon har nåt att säga till mig så gör för all del det, jag ska lyssna. Sen ska jag göra som alla andra och REAGERA på bästa minst hörbara sätt.

God damn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0