Hösten är här

Helt plötsligt så blev alla löven gula och röda och börjar trilla av till höger och vänster.. Jag tycker i och för sig att det är väldigt vackert med hösten men samtidigt så kan jag inte hjälpa att känna mig lite vemodig.. Ljuset försvinner och man ser liksom inget av det för det är mörkt när man går till jobbet och det har redan börjat skymma när man går hem.. Snart blir det svinkallt också..
Idag är det dock lördag och jag får njuta av dagsljuset.. även om himlen är grå och det regnar.. bättre än ingenting. Undrar om man skulle gå på lite loppisar idag kanske? Har ingen bil men en prommenad gör väl gott.. i regnet...  Jag kan inte fatta att jag inte har ett regnställ eller gummistövlar.. Vad har jag gjort i alla år? Suttit inne och glott på tv hela tiden eller? ................. Ja... Jag har nog det.... pinsamt..... Men om jag inte ska ta en långpromenad så kanske jag skulle passa på att baka lite idag? Men då måste jag åka och handla nu för sen drar Johan till Karlstad och då är jag ju som sagt bil-lös.. Hmm.. Städa? nja..... Det löser sig nog..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0