Kycklingwok från en SF

Japp, idag har jag gjort en kycklingwok. Förbannat god blev den också. Tänk vad lycklig man blir när saker går den  väg man tänkt. Enkelt va det med, ännu bättre. Jag är sjukt mätt och det va inte sista gången det va gjort!
Annars har det varit lugnt idag. Förutom en heldag på jobbet med allt vad det innebär så tog jag en prommenad ner till stan tillsammans med en kollega. Mycket snack blir det när man är ute och går. Det lustiga är väl att man i stort sett bara pratar om jobbet. Våran avdelning ska gå och bowla i november och jag gissar att det kommer bli mest jobbsnack då med. Det är precis som att vi inte vet hur man komunicerar om nåt annat. Eller så är det så att man faktiskt inte vill veta allt om sin arbetskompisar, inte så många i alla fall. Då måste man börja bry sig på riktigt och det är ju jobbigt. Man begränsar sig till en handfull personer och sen får det va bra.. Cyniskt eller hur? Men inte desto mindre sant tror jag..

Snart är det jul också, men först måste man ta sig förbi Halloween och fars- eller morsdag eller vad det nu är, lucia och grejer.. Jisses.. Jag fattar inte va alla dessa dagar är bra för? Alla hjärtans, fars- mors -barnens dag, halloween, våffeldag och jag vet inte allt.. Bara en massa pekpinnar.. "Gör si och gör så.." , "Köp det här  för om du inte gör det är du en dålig människa!" 
Jag gillar i och för sig inte att fira födelsedagar om man inte fyller jämnt eller halvt heller, (ni vet, 20,25,30,35 osv..) Det kanske beror på att vi är en stor släkt och jag helt enkelt inte kan gå på alla kalas även om jag vill, men jag tycker inte att det är nån vits med att fira min egen fördelsedag nåt värst heller. Jag spar hellre på det tills jag fyller jämnt. Barn undantaget. När man är barn så ska man kalasa varje år. Det hör till. Det här kommer jag förmodligen få skit för men det får jag leva med.
Ja, jag vet jag låter som en sur-f***a men jag står för det här. De av er som faktiskt fortfarande känner mig vet hur jag menar.

Nej, nu ska jag ta och hälla upp badvatten åt Johan. Han har haft en hård dag så det kan han behöva.
Ser ni? Jag kan va snäll och trevlig om jag bara vill :P

Och förresten, om några dagar, kanske till och med imorrn så kommer jag utlysa en tävling. Exakt vad det blir och vilket pris det är avslöjas vid senare tillfälle!


Kommentarer
Postat av: micsan

det var dom faktiskt trots att jag gjorde dem;)

2008-10-31 @ 13:38:06
URL: http://me123.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0