Mitt kungarike för ett fik!

Om en liten stund så ska jag träffa min kära vän Tirre och jag hoppas att hon har lust att ta en kopp kaffe eller nåt nånstans. Men då kommer problemet. Jag bor i Kristinehamn. Jag gillar min hemstad för det mesta. Men idag, söndag, så är den helt värdelös. Det enda stället som jag vet är öppet är Picassouddens Café och det är svindyrt. Det är ett café för turister. Plus att dom har bara vanligt kaffe och jag vill gärna ha en latte med chokladsmak.. Men då är man körd på en söndag. Jag har visserligen hört ryktas att det finns ett litet fik inne i stan som eventuellt har öppet men det är som att köpa en lott känns det som. Det är dagar som idag då jag faktiskt skulle vilja flytta till en större stad.  Just idag så skulle Göteborg funka finfint.
Varför inte bara stanna hemma idag då och göra eget kaffe undrar ni? Jo, för jag har det stökigt och jag orkar inte stressa ihop en ordentlig städning. Bekväm med andra ord..

I fredags åkte vi till Ullared. Det blev dyrt.. eller dyrt och dyrt. Det blev mycket pengar. Jag fick ju en hel del för det. Fortfarande inga jävla byxor dock, jäkla skit... Byxor är ju det jag behöver mest. Det betyder att jag måste bege mig ut i de vanliga butikerna igen och försöka hitta nåt i min storlek..  
Däremot hittade jag en ganska rolig grej. Jag vet inte hur många av er som har sett på reklam-kanaler om "magic Bullet"? En multi-mixer är det i alla fall med massa funktioner, bland annat en jospress. Den kostar ca 1000kr. Nu hittade jag en sån fast vad jag antar är en kopia. Fast i själva verket tror jag bara att Melissa, som märket heter på den jag har köpt, helt enkelt har köpt rättigheterna för att distribuera den själv för den ser exakt likadan ut som originalet, till och med bruksansvisningen är identisk. 250kr. Vi får se om den är nått att ha. Ska prova den lite senare och så kan jag rapportera här efteråt :)
Nej, nu är nog Tirre här snart, dags att göra mig iordning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0