Härlig söndag :)

Idag har det varit en kanondag. Först gick jag och syrran tipspromenad på Björkvallen. Vi hade med oss lilla Zolina som lyckades sova hela tiden trots terrängkörningen med vagnen. Faktum va att hon bara gnydde lite när vi stod still och skulle svara på frågorna :) Helt underbart att traska runt i skogen, vackert väder  har det varit också. Sen tog vi och gick vidare till mormor. Där stod maten i stort sett på bordet och "Visst kan ni väl stanna och äta lite mat?" hördes så fort vi hade planterat oss i varsin stol. Morbror Håkan med sina barn kom förbi, (inbjudna från början) och det blev en riktig samling. Maten va kalasgod och vi blev precis jättemätta.
Plockade äpplen gjorde vi med. Typ en halv ICA-kasse, sen tog vi och gick bort till det nya äldreboendet i stan och frågade kvinnan som öppnade om dom inte ville ha lite äpplen och det ville dom väldigt gjärna. Först såg hon väldigt förbryllad ut, som om hon undrade om vi skulle sälja nåt, men sen va hon glad. Trevligt trevligt... Goda äpplen va det med kan jag intyga :D
Fikat med kusin Sophie har jag hunnit med också. Alltid lika roligt att höra vad hon har för sig. Hon ska snart dra till Grekland och volontärjobba. Skitfränt tycker jag. Helt rätt.

Imorrn är det dags att jobba igen.. Jobbade igår också. Hurra för övertid........................... Nej, allvarligt.. jag är inte vidare fötjust i övertid.. Jag jobbar för att leva, inte lever för att jobba. Men men.. en dag i taget.. Vem vet hur länge jag kommer hålla på med det här egentligen? Ett år till? Tio? Hjälper det ens att fundera?

Har fått önskemål om bilder på mig och min pilatesboll.. Jag vet inte om världen är redo för såna actionbilder men om jag kommer ihåg nästa gång så ska jag be Johan ta ett kort :P

Nu ska jag lägga mig i soffan och se på meningslösa feelgood-program.

Tjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0