morrn morrn

Lördag morgon, klockan är snart nio och jag kom hem för snart en halvtimme sen efter en morgon-promenad. Det va riktigt skönt. Jag kan riktigt rensa huvudet från en massa skit som jag gått och dragit på och jag känner mig lite som en ny människa.
Idag är det Oxhälga i Filipstad. Marken alltså, El grande Marken.. Funderade på att åka dit men för det första är det inte särkillt bra väder, grått och trist, och sen så köper jag faktist sällan nåt när jag åker iväg på sånt där. Det är ibland bara, om det är nåt särskillt jag är ute efter. Jag behöver inte ens köpa marknadsnougat heller för det gjorde jag själv härom kvällen.
Min syster har fått barn förresten. Nummer två i ordningen. Jag avskyr när hon gör så. Inte just att hon skaffar barn utan själva slutskedet. Jag blir sjukt orolig att nåt ska hända och den här gången va det värre än förra. Jag trodde jag skulle bli helt nervsjuk. Men sån är jag.. Det blev en liten tjej. Zolina ska hon heta. Jag undrar vad det blir för smeknamn av det? Z? Lina? Det lär väl märkas.. Det kanske inte ens bli i närheten. Syrrans andra tjej heter Filippa och jag kallar henne för Korven.. och morsan säger Lippis. Det säger hon i och för sig själv med så det kommer väl bli va vi säger allihopa till slut.
Undrar om man skulle ta och åka till Karlstad i stället. Jag vill ha en bänkdiskmaskin. Jag är så trött på att glo på disken varje dag och eftersom jag inte lyckas hunsa min sambo att diska i den takt jag vill ha det så måste man se till andra möjligheter. Köpa diskmaskin eller byta sambo. Jag tror det blir billigare i längden att köpa en diskmaskin...

Dom här förresten "bor" hos min moster Gela. Hon började mata dom i våras och nu tror dom att dom äger stället. Så fort hon kommer hem så dyker dom upp, ca 50st. Dom har till och med börjat gått in i lägenheten. Nån som sett Hitchcock´s "Fåglarna"??

Kommentarer
Postat av: camilla

Haha ser du hur feta dom börjar bli ?:P

2008-09-06 @ 18:05:47
URL: http://icepearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0