Att Bli Lokförare 101

Första regeln: Lyssna på läraren
Andra regeln:  Lyssna på läraren
Tredge regeln: Lyssna på läraren
osv....
Nu har det dragit igång, min väg till loket. I måndags va det information om allt runtomkring så vi körde egentligen igång först i tisdags, men jävlar då va det drag. Lärarn bara tryckte i oss information, sån vi måste ha för att ens kvala in att få vara på bangården överhuvudtaget. Igår hade vi vårt första prov på just detta och jag tror det gick fint.

Något nervös man va på måndag när folk började droppa in! "Jisses, alla dom här ska jag umgås med i 14 månader!"
Så kliver det in en kille som ser helt förstörd ut, armarna tätt intill kroppen, ihopkrupen ställning, hållandes ett litet block intill bröstet och tittar jättenervöst på oss allihop. Första intrycket säger mig (oss) att han måste vara vettskrämd av att börja plugga med oss. När han säger åt Matte (en kille i klassen) som bläddrar i en tågtidning att "Det där är ett RC-lok..." och börjar förklara färger och lite annat och sen ställer sig och stirrar rätt in i en dörr så börjar vi tro att det kanske inte står helt rätt till uppe i hytten på stackarn. Men men, vad vet vi? Han kanske är supersmart.. Sen kliver det in en kille i mjukisbyxor och fleecetröja med en öl i näven!! Denna knäcker han även senare och slänger upp ett paket korv och en Pucko på bänken. Vi andra kan inte fatta att det händer! Lite halvotrevlig är han mot lärarn också men ingen vet riktigt hur vi ska reagera på allt detta.
Helt plötsligt så frågar nervösa killen om vi kommer få lära oss köra RC-lok. Klart som fan tänkte vi andra, vi ska ju bli lokförare?!
Då säger Rolf (lärarn), "men du ska ju inte vara här!"
Nervösa killen: "Är inte det här tågskolan?"
Rolf: "Jo men Du ska inte vara här"
Nervösa killen: "Jo jag kan allt om RC-lok jag vill bara lära mig köra"
Nu talar Rolf om för oss att den här killen brukar dyka upp ibland och att han bor på ett hem i Örebro egentligen.
Vid det här laget tycker jag jättesynd om killen men han försvinner mycket riktigt lite senare och så va det inte mer med det.
Killen med ölen drar tidigt för han sa att han va tvungen att besikta bilen.
Så kommer jag till skolan på tisdagen och vad får jag höra? Nervösa Killen är en ur klassen över som drivit med oss!! Jag träffade honom lite senare på dagen och jag svär att jag knappt kände igen honom! Helt annat kroppsspråk, lite annan frisyr och han hade rakat bort den pyttetunna mustaschen han haft. Så jävla duktig, han lyckades lura hela klassen totalt!! En kille sa till och med igår; "Har ni sett han killen i klassen över oss? Han är grymt lik han som va här i måndags som va lite efter!" Jävlar va vi garva... Nej, han va grymt duktig. 
Killen med ölen måstre också ha varit larv för han har vi inte heller sett sen dess. 
Detta har lärt oss att såvida det inte gäller själva undervisningen så kan vi inte lita fullt ut på vår lärare, han är riktigt full i fan =)
Jag tror det här kommer bli ett sjukt kul år.
Idag, imorrn och på måndag har vi självstudier = sovmorgon = love it!

Nej gott folk, nu har jag saker att göra..
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Jag läste precis genom din blogg vonka och jag vill bara säga att jag är otroligt stolt över dig. Nu jäklar är du på språng och du fixar allt!

2009-04-24 @ 02:49:16
URL: http://sophiesoderholm.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0