"Jo, jag har lite lagom huvudvärk..."

Det sa min arbetskompis idag när vi frågade varandra hur vi mådde. Jag sa att jag hade lite ont i huvudet och han hade "lite lagom ont i huvudet".  Jag tyckte att ens lite ont i huvudet var för mycket och sen fnissade vi lite åt det en stund.
Hur kommer det sig att vi ofta är så? Ni vet, lagom är bäst. Jag är inget undantag skulle jag tro. När nån frågar hur vi mår så svarar vi; "jo vars, helt ok", när vi i själva verket vill tala om att vi är supertrötta och helst av allt skulle vilja gå och gömma oss under en gammal sten. Jag försökte mig på det där med att svara ärligt på alla frågor ett tag, men det va ingen hit. Faktum är att när folk frågar hur man mår så vill dom egentligen inte veta, det blir genast lite besvärligt om man skulle säga att man är utsliten. -"Jag vill inte höra om dina problem, jag har mina egna!"- Det låter kanske ganska cyniskt men det kan jag leva med. Nästa gång kanske man skulle svara nåt helt oväntat, i stil med "Jo tack, jag hade kanonbra sex igår så jag är alldeles mör idag". Vad tror ni man skulle få för reaktion då?

Häromdan så fick jag besked om att jag är berättigad till studiebidrag när jag pluggar. Gött det, annars hade jag varit illa ute. Det är sjukt nära nu. Det känns inte så mycket så länge jag jobbar men jag kan tänka mig att helgen kommer bli nervig.
Undrar om jag kommer blogga mycket om tågeriet? Kommer jag bli en tåg-nörd? På nåt sätt så tror jag inte det.. Kanske i början men knappast i längden. Vi får väl se.

Jag längtar ut på sjön!! Vi har tittat på lite båtprogram nu och det är nästan outhärdligt varje dag som det är fint väder att inte kunna hoppa i båten och ta en tur. Det spelar ingen roll att det fortfarande är ganska kallt, det är bara att klä sig ordentligt. Det är så friskt och vackert när man kommer ut!
Nej, nu är det dags att plocka ihop för kvällen, vill ju vara pigg imorrn, framförallt för imorrnkväll då vi ska ut ett gäng från jobbet och käka på Träslottet. 


Go kväll. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0