Måndag, 08:30 PIP!

Måndag morgon. Helgen sprang iväg ganska fort måste jag säga..
Hmm.. jag satte mig ner här och tänkte berätta massor av sånt som hänt men jag blev plötsligt alldeles tom i bollen..
Vart ska jag börja?
Ja, vi slängde i båten i fredags. Tog en liten tur på lördagen, ankrade ute vid Sandvikarna och fikade lite på Coca Cola, Ballerina-kex och physalis. Vi hade med oss en polare ut (Pärla) och när vi smackat i oss physalisen så använde vi bladen runt om frukten som små segelbåtar och hade race med dom på sjön, Pärlas vann tror vi. Hoppas vädret blir varmt och gött idag med så vi kan ta en tur när Johan kommer hem från jobbet.

Årets första "från-båten"-bild. Utanför Sandvikarna (physalis-racet har inte börjat än)


Morgon-hurtig har jag varit också. Bakat och haft mig lite. Jag hittade ett recept på Morgonbröd som såg intressant ut så det va jag tvungen att prova. Jättesmidigt, man gjorde iordning degen på kvällen, rullade små bullar av det och så skulle det jäsa i kylen över natten. På morgonen va det bara att stoppa in dom i ugnen och så va det klart! Nybakat utan ansträngning! Sånt gillar jag. Och eftersom jag inte behövde greja så mycket med brödet på morgonen så passade jag på att göra schackrutor, ni vet såna där mördegskakor... Så är det nån som är kaksugen så är det bara att hälsa på.




Snart är det dags för mig att göra vettigare saker än att sitta här och dega. Träna till exempel, jag har varit en riktig latmask länge nu. Jag skulle behöva städa också......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0