Whoaa!!

Imorrn.... Imorrn är det dags, pirr pirr pirr pirr...... Nog om detta..




I fredags va det käk på Träslottet som tidigare nämnt. Jag och Angelica gick hemmifrån mig 17:50, det är inte långt så det borde bara ta typ tio minuter, (vi skulle va där kl 18:00), men ICKE. Kvart över kom vi innanför dörrarna. Lite småpinsamt men fint folk kommer alltid försent heter det ju. Fast jag tänker skylla det hela på mina skor. Höga klackar kan man inte riktigt speeda på med. De andra förlät oss dock så allt va frid och fröjd. Jag va vansinnigt fantasilös och beställde en Black and White, men ack så smarrigt det va. Dessutom va det mycket, jag åt tills jag hade ont i magen, bokstavligt talat. Det va många som slöt upp på vår lilla avslutning. Sjutton stycken tror jag totalt, mycket trevligt. Kvällen avslutades i lugn och ro runt tio-halv elva skulle jag tro, så det va lite lagom. (Där kom det där ordet igen) Två grejer med restaurangen som störde mig lite dock. Det ena va att trots att det va runt 19:00 en fredag kväll så va deras päroncider slut, vilken restaurang har inte fyllt på förråden inför en helg?? Det andra va att det va ruskigt svårt att få service. Bortsett från första beställningen med mat och så, så va det ingen som kom förbi för att höra om vi ville ha mer att dricka etc. Vi fick alltid ropa när dom gick förbi för att få uppmärksamhet. När vi bad om menyn igen för att kolla desserter så glömde dom bort oss! Vi va ju det största sällskapet där! Vi va inte ensamma men så mycket folk va det inte att de inte skulle kunna titta förbi för att höra om vi vill ha nåt mer. Om inte annat så är ju stora sällskap en guldgruva om man bara är med och hör efter. Ska en ha är det ju nästan alltid nån mer som kommer på att de också vill ha. Så det va lite oproffsigt. Men som sagt. Mycket god mat och de som jobbade va väldigt trevliga när vi väl fick prata med dom. =)

Hur som helst, jag hade mycket trevligt och jag kommer sakna alla jättemycket *snyft*.




Nu till märkligare och glada nyheter. Idag kom mina svärföräldrars katt hem. Eller ja, han kom inte strosandes, vi fick hämta honom på Baggeruds camping. Han försvann i början av december 2008 och trots att de letade med ljus och lykta i flera månader så fanns inte ett spår efter honom. Men idag så ringde det från campingen, dom hade fått tag i katten de sett stryka runt så länge och i det halvtrasiga halsbandet så hängde en liten behållare med telefonnummret till svärmor. Lyckan va total kan jag säga. Misse, som katten heter, ser ut som sju svåra år i pälsen. Tovig på en del ställen och kal på andra och helt full av fästingar. Men klar i blicken och kände igen husse och matte på en gång. Ikväll får matte fullt upp med att plocka bort fästingar och annat otyg och sen skulle jag gissa att en liten resa till veterinären för genomgång väntar. Han va inte så mager som man skulle trott, de som sett honom ett tag sa att han fått mat utav fiskarna som håller till där ute, tur att det finns vänliga själar va?
Nu ligger han hemma i soffan och spinner och kommer nog att sova lugnt för första gången på länge.




den här helgen tog vi ut båten från förvaringen som vi hade tänkt. Det va ett jäkla baxande bara för att få ut den ur ladan men det va ingenting jämfört med allt jobb det har varit för att bottenmåla eländet. Hela dagen igår så skrapade vi bort den gamla färgen, vilket man va tvungen att göra om man inte visste va det va för sorts färg. Sen så låg det så många lager på den att det hade lossnat i omgångar så hade vi bara målat över så kunde det ha lossnat också på en gång. Jävlar vilket jobb det va! Oljat in all teak gjorde vi med så nu är den jättefin igen... finare i alla fall. Idag lade vi på första lagret färg, det va ett hästgöra det med men inte alls lika jobbigt som att skrapa. Vi släpade till och med upp en damsugare och tog bort bös från båten (bös= gräs, grus, döda spindlar etc). Imorrn är det dags för lager två av färg och om jag kommer ihåg ska jag ta med en rotborste att skrubba golvet med, jaja - durken då... "Nej älskling! Det där är ingen fender, det är en Ibanez." - SOS-sällskapsresan
Åh, jag ska bli så glad när allt grejande är klart och vi kan slänga båten i sjön, där den hör hemma!!

Nu ska jag tacka för mig och gå och lata mig innan det är dags att sova, stor dag imorrn =)

Kommentarer
Postat av: pammis

Uhhh,spindlar...

2009-04-27 @ 20:00:39
URL: http://ekonomisktoberoende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0