RC6 1409

Det här är ett tåg-nördigt inlägg. You have been warned.

I en tåg-tidning för en tid sedan så va det en fråga om RC6-loket 1409 var det bästa som fanns i hela världen, för det hade vederbörande hört några lokförare eller liknande prata om. Det här har lett till många skratt kan man väl säga. Det här loket har nu fått lite stjärnstatus på grund av detta. Hur som helst så hade jag detta "världsberömda" lok som drivfordon när jag skulle åka hem härom dagen och jag va tvungen att ta ett par kort när jag nu ändå fick den äran, (några ord från en vän sporrade mig till det kan vi väl säga =P)
Jag kände mig lite smådum när jag stod där och fotade och inte blev det bättre av att en riktig tågnörd dök upp från parkeringen med värsta monsterkameran och började fota på allvar..




Ett inlägg från youtube som säger ungefär på vilken nivå den här spridningen ligger efter inlägget i tidningen =P


Så, slut på nördigheterna för idag...

Kommentarer
Postat av: mjo

Försökte kontra med en bild på en Samsung DTB-B260, världens bästa marksända digitalmottagare,vilket hade varit minst lika intressant men det gick tyvärr inte...

2009-08-24 @ 08:59:57
Postat av: B

1409 4 life!

2009-08-29 @ 06:45:24
URL: http://bossethecomic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0