Varför blåser det alltid i Hallsberg?

Jag vet inte om jag någonsin varit i Hallsberg utan att det har varit vindbyar åt höger och vänster. Jo, en dag när det va för jävla varmt, DÅ fanns det inte en liten vindpust någonstans.. Men annars så...
Nu har jag till råga på allt flyttat hit också. Inte för all framtid alltså, bara under vardagarna. Jag är så jäkla trött på att pendla. Fatta att jag behöver gå upp klockan fem varenda morgon för att komma hit, och då börjar inte skolan förrän nio. Jävla tågtrafik som inte har bättre tidtabell. Så nu får vi se om det här funkar. Känns liite knepigt att inte åka hem när det trots allt inte tar så lång tid med själva pendlingssträckan... Jaja... Jag hoppas även att jag ska kunna koncentrera mig lite mer på studierna när jag ändå är här. Det finns ju inte så mycket att göra förutom att just plugga. Hemma så kommer man ju på tusen andra saker som man skulle kunna (måste) göra.
Men dyrt blir det. Rummet kostar 2500:- i månaden, då ingår visserligen el och bredband men ändå.. Jag är ju inte riktigt gjord av pengar.. Fast jag kommer ju spara in några kronor på pendlingen i och för sig.
Apropå att det finns nån form av bredband här så måste jag ge mig i ut i den här metropolen och se om jag hittar en nätverkssladd, annars blir det inte mycket surfande. Just nu sitter jag på skolans burk och knappar men den är rätt så seg så det blir lite tradigt i längden.
Nu ska jag göra en lista på sånt som måste inhandlas för min överlevnad. Än så länge består min kylskåpshylla av en liter mjölk, coca cola och Digestive-kex. Vem är en fattig student? Jag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0