fortsättning

Ok, då ska vi se. Som jag sa tidigare så är vi färdigflyttade nu. Tack och lov. Saker och ting börjar komma på plats och jag börjar se mig som hemma här. Det är härligt att ha så mycket utrymme och inte behöva stapla allt hela tiden.  En hel del är förstås kvar i lådor och väntar på att få komma fram men jag har koncentrerat mig på köket. Jag känner att det är det rum som måste fungera för att allt annat ska kunna flyta på så bra som möjligt. Hemmes hjärta, eller va är det man säger? Det enda som är ett minus är att det är ganska så lyhört här. Vi är ju vana total tystnad från Bele och det är det inte här.  men man vänjer sig säkert vid det så småningom. Vi har till och med hunnit få besök redan, men typsikt nog så hade jag inte hunnit inhandla kaffe eller nånting så jag hade inte ett jota att bjuda på :[ Inte kul alls. Får se till att handla lite imorrn.. eller lördag.. Vi ska till Karlstad och Ikea imorrn eller lördag, har inte bestämt än riktigt när.. Det vore bra om vi hinner med det imorrn för vi är bjudna på kalas på lördag, men det blir lite tajt om tid, det märks.
Idag har vi invigt tvättstugan. Det är ju aldrig kul att tvätta men jag måste säga att det underlättade att inte behöva gå ut tvärs över gården för att komma till tvättstugan.
Jag hade tänkt skriva lite mer ingående om hur det hela har varit men jag orkar faktiskt inte det. Jag är jätte trött och tänker sjunka ner i soffan nån timme innan det är dags att sova.
 En arbetsdag kvar den här veckan sen får man sovmorgon ;)

Tjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0