Melodifestivalen har börjat..

Första delfinalen idag. Måste säga att jag tyckte det va ett helt ok startfält. Alcazar hade jag dock klarat mig utan,[bara för att dom varit med i den här tävlingen hundra gånger tidigare så behöver dom ju inte fortsätta - kvalitet för kvantitet], och Jonathan Fagerlund kommer jag inte ens ihåg hur det lät, så han kan inte ha varit suverän.. Jag hade hellre sett att Nina Söderkvist gick till final istället för Alcazar. Lite mer ös i hennes låt och den lät inte riktigt lika massproducerad. Lite förvånande va att jag faktiskt gillade Scotts låt, det trodde jag inte jag skulle göra, jag tycker sångaren är lite halvslemmig à la "jag raggar brudar på varje spelning"-typ. Carolines låt gilladejag också, men inte så att jag tror att den skulle stå sig i ESC. Jag tror hon är lite för udda för det.. Marie Serneholt kunde lika gärna ha stannat hemma. Platt och tråkig låt och framträdandet va inget vidare heller.
 Och så har vi Emilia. Jag väntade mig inte så mycket av henne men vilken låt! Jag gillert! Den va glad och jazzig. Det blir till att stänga av radion för jag gissar att dom nu kommer att börja spela sönder den.
Nästa lördag såg jag att bland annat Markoolio ska va med. Hoppas det är humor. Det är ju hans grej liksom. Och dom har dammat av Lili och Susie till och med. Det ska bli lite spännande.

Nu ska jag se om jag orkar sortera in lite handdukar i nåt skåp, jag måste ju göra nåt vettigt idag med, har typ bara fikat hela dagen, kalas och grejer :)

Tjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0