Todays news, brought to you by Flötmätt

Tvättdag idag. Man skulle kunna säga fyyyy fan va tråkigt, men än så länge så är det lite roligare eftersom det är en ny tvättstuga som man dessutom inte behöver gå ut ur huset för att komma till. Jag känner mig bortskämd.
Vad har hänt sen sist då? En hel del faktiskt om jag ska va helt ärlig men jag får vänta lite med att skriva om det..
Hur som helst.. På lördag är det födelsedagsfest för halva släkten.. nästan.. Morsan, morbror och mormor i alla fall. Jag hörde ryktas att vi blir ca 70-80 stycken.. Inte fullt hus alltså men snudd på. Så är det med stor släkt.
Jag hade även viljat prova att baka nåt i helgen också, men det ser inte ut som det kommer hända. Bakar jag tex semlor så vill jag ju att det kommer hit nån och äter dom med och det tror jag ingen orkar den här helgen :P
Men jag kanske skulle prova på att göra en budapestlängd fast med blåbär och hallon som jag pratat om ett tag nu..?
Den orkar vi ju iaf sätta i oss större delen av själva.. jätte nyttigt...

Vi va förresten jätte duktiga(?) och plockade upp en massa säckar med kläder och jackor igår. Till slut så tittade jag nöjt på de tomma säckarna och de fulla garderoberna och sa att "va bra att det fick plats". Då talade Johan om att det fanns ett par säckar till i ett annat rum.. Jag tror jag måste bli striktare med vad som sparas.. För jag kan slå vad om att det är mitt.. samlare som jag är..

Nej, gott folk. Nu är det dags för mig att ta upp det sista ur torkskåpet och sen väntar Antikrundan. (Det är nu man vet att man är "vuxen", haha!) 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha nu när du bakar så är det inte lika långt att gå ;) Förbered dig på fika sällskap i framtiden!

2009-02-20 @ 13:31:37
URL: http://me123.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0