Back to school

Jaha. Imorgon är det skola igen. Vart tog den senaste månaden vägen?? Men det ska bli kul att börja igen, men man vänjer sig ju vid att inte behöva gå upp på morgonen och det blir nog tungt nu... Det är bara att ta tjuren vid hornen =)

Förra helgen så kom jag iväg till Göteborg till slut. Det va jätte kul. Jag tror vi vandrade flera mil på söndagen runt i stan. Jag hittade en söt klänning i lite 50-tals stuk och bikini. Bikinin har än så länge inte blivit använd för vädret har inte varit det bästa... Snart struntar jag i om det spöregnar, har jag ÄNTLIGEN hittat badkläder (som jag har letat efter i evigheter), så ska jag jäklar i mig få använda dom också!! Jag tror jag ska börja bära med mig dom överallt ifall tillfälle uppenbarar sig. Man vet aldrig...

Igår va jag på bio igen. Harry Potter and the halfblood prince. Jag funderar på hur man bäst gör livet surt för David Yates, filmens Director... Han gjorde samma sak med den här filmen som han gjorde med Order of the Phoenix- slaktade den.
Påhittade scener som överhuvudtaget inte händer i boken/böckerna och genvägar på ställen som gjorde att vissa som inte läst böckerna inte fattade handlingen. Hade han struntat i att hitta på egna delar så hade han kunnat förklara bättre. Å andra sidan så va det på vissa ställen så uppenbar dialog så man undrar om han inte tror att publiken klan tänka själva alls.. Väldigt okonsekvent över lag. En del scener gör han om helt i onödan, hittar på fightscener som inte finns och hoppar över dom som faktiskt finns i boken... *suck*
Jag såg på IMDB att han ska göra även de sista två filmerna.. Jag kan nog med största säkerhet säga att såvida jag inte ramlar över fribiljetter så kommer jag vänta tills dom kommer ut på DVD för jag slänger inte ut 110:- på sån smörja igen.
David Yates is a piece of shit! *morr*
Nu ska jag gå och läsa om boken så jag får en bra känsla i magen igen...


Tjo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0