När man tänker på det....

Sitter här och funderar på Michael Jackson.. Så här vid hans ganska nyliga frånfälle så har hans musik fått ett ordentligt uppsving och det pratas en del om honom överallt. Ja, här sitter jag ju, jag med.
Som många andra så har kan jag sätta ett par av hans låtar i samband med vissa delar av min uppväxt. Just nu lyssnar jag på "you are not alone", en låt som fortfarande får mig att minnas.. En del saker som sker i livet är så starka att jag tror att man aldrig glömmer. Inte så att man minns med saknad i ordets rätta bemärkelse utan snarare att det bitterljuvt.
Undrar hur många sådana minnen man ska samla på sig under ett liv? Dom är alltid dyrköpta, man uppskattar ofta inte det som var bra förrän det är borta och så vidare. Jag fascineras av hur naiv jag va när jag va 18-20 år. Kommer jag tänka likadant när jag är 50? "Tänk när jag va i 30-års åldern så trodde jag....." Eller borde jag ha mognat till mig vid det här laget redan?? Hmm..
Jisses, jag måste byta playlist på spotify.. Jag skriver ju bara melodramatiskt dravel... men det blir så ibland.
Väljer man musik efter humöret eller blir det tvärs om???
Jag ska försöka bota det med lite Guitar Hero..
nataliedee.com
nataliedee.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0