Aaah, mitt körkort!!

Jag måste förnya mitt körkort! Jag har fått papper om det och jag måste få fingrarna ur och fixa det! Alltså måste jag ;
1: Klippa mig (jag ska ju trots allt ha det i 10 år)
2: Betala 200:- för att fixa själva kortet till plastlappen
3: Komponera ihop allt och skicka in det. Detta inkluderar att skriva min namnteckning "på raden i rutan", vilken av  
    erfarenhet är helt omöjligt. Jag hamnar ovillkorligen utanför rutan eller så skriver jag pyttelitet. Värdelöst...
4: Betala ytterligare drygt hundra spänn för att få körkortet. Suck...

Idag är det 4 ½ vecka kvar tills jag börjar min nya utbildning. Pirr pirr pirr i magen. Nu börjar man fundera över att kontakta CSN och vad kostar ett pendlarkort och så vidare. Lite skrämmande är det.. Det är det kanske alltid när man ska ge sig in in nått nytt...




Det här är för jäkla gott ska ni veta. Det är en Budapestrulle med hallon och blåbär som jag har gjort.. Visst är jag duktig?
*klapp på axeln*. Jag bjöd som jag kanske sagt min kusin och några fler på den och det tog inte jättelång tid innan jag fick en smärre utskällning av syster yster för att jag inte bjöd hem henne. Jag försvarade mig lite lamt med nåt men måste erkänna att jag så här i efterhand medger att jag kanske borde tänkt på att slå en signal och säga "Hej, kom och ät tårta". Jag ska bättra mig...





Dom här bilderna tog jag för ca en vecka sen. Dom är faktiskt inte så intressanta för nån annan än mig men det är min blogg och jag gillar dom...

Jag har lagt upp dom för att jag vill gärna ha sagt att man måste inte ha en häftig och dyr kamera. Man behöver bara mixtra lite med sin vanliga och läsa instruktionsboken nån gång. Jag hittade olika ljusinställningar som gjorde att det blev två helt olika bilder. (De här är tagna med en Canon Digital Ixus 70)

Varm mysig skog       Kall ruskig skog
      

Det här är trädet i sin helhet.. typ.. Visst är det intressant? Det fränaste är att det är ett av dom vackraste träd du kan hitta när det väl fått löv. Den här och dess syster står vid Landabron, korsningen mellan Tegelslagargatan och Östra Lötgatan, för er som är intresserade..
            


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den var ju gööööör god! Men sällskapet var ju ännu bättre!

2009-03-20 @ 16:15:06
URL: http://me123.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0