Jag vill gå på bio!

Vi har två fribiljetter till bio, kruxet är att dom går ut på lördag och vi kan inte hitta en film vi vill gå på. Eller ja, det gör vi ju förvisso men dom bra platserna är redan uppbokade. Och får man int ebra platser då kan det liksom lika gärna va.. Sen kom vi på att biljetterna faktsikt går att lösa in här hemma i Kristinehamn också, men där är det största problemet att det inte går att boka platser alls, (plus att salongerna är sjukt små), och då vet man ju inte alls vart man får sitta. Då måste man ha ett race med alla de andra som ska se samma film om de bästa platserna och jag vill inte stressa när jag ska ha en skön biokväll. Då bokar jag nog till och med hellre en sämre plats på en gång. Sån är jag..  Jag önskar jag kunde vara en mer lojal biobesökare i den här stan men det går bara inte.

Idag är det för övrigt onsdag och det är två arbetsdagar kvar innan helgen är här igen. Sweet! Hittills har veckan runnit iväg, jag hinner inte med riktigt. Jag kom på att det bara är en dryg månad kvar innan jag fyller år igen. Hur hände det? Jag fyllde ju nyss.. Hmm.. 29 år alltså.. snart 30 med andra ord. Undrar om jag kommer få nån kris? Undrar hur den skulle se ut i så fall? Jag kanske färgar håret, blir blondin eller nåt. Njaee.. på nåt sätt så tror jag inte det. Jag är mest bara förvånad över att jag snart är 30 år. När man är 30 så är man ju vuxen, så tänkte jag i alla fall när jag gick ur gymnasiet, vilket jag inte tycker är så jäkla längesen. Är det inte lite lustigt hur man kan tänka så? När jag gick ur skolan och va precis 20år så va 30 jätte långt fram i tiden, jag menar hallå! Tio år! Men nu när man tänker tillbaka så verkar det inte alls lika länge..Ur led är tiden.. *fniss* Jag tror inte att jag någonsin kommer bli vuxen. Inte på allvar. Jag tror jag kommer gå i min farmors fotspår och va en spjuver tills den dag jag dör. Jag hoppas det åtminstånde. Alltid ta allting på allvar fast med glimten i ögat. "Ska du inte ha en kaka till, du är är ju mager som en liten häst" 





Rock on!

Kommentarer
Postat av: Pamira

Nu du vimsmaja så har du varit den här stadens biograf otrogen för sista gången. Det går visst att boka platser och hör o häpna,folk rättar sig faktiskt därefter! Jag vet, jag trodde det inte själv,men det funkar!

2009-03-08 @ 20:27:53
URL: http://ekonomisktoberoende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0