The Day The Earth Stood Still

Har ni sett den filmen? Det har jag, och vet ni vad? Jag kände att det va rätt åt oss. (För er som inte sett den så handlar det om att en utomjoring kommer hit och ska rädda jorden från människorna vilket i stort innebär att dom utrotar oss). Det kändes som vi förtjänade det, för all skit vi slänger på miljön varje dag, jag är inget undantag. Jag blev lätt illamående av mig själv och nu sitter jag här och undrar vad jag realistiskt kan göra åt det.. Som det är så har vi redan börjat köra mindre bil (vilket har fler orsaker än bara miljö :P), vi är noga med att inte ha på lampor i rum vi inte är i, bara smålampor för att det inte ska vara bäcksvart, dessutom så har vi bytt ut alla lampor till lågenergilampor. Utom en, med den sorten finns inte som lågenergi än..
Datorn stängs av om vi inte använder den, förut gick den dygnet runt. Sopsortering kör vi med där jag bor också, även matrester sorteras för sig och blir planteringsjord. Räcker det? Nej... det gör det förståss inte.. Så därför sitter jag här och funderar.. Förslag mottages tacksamt.

Ja.. tack för ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0