Senaste nytt (efter påtryckningar :P )

Hello everyone!


Först och främst; Sophie, om du läser det här. Ha på din jäkla telefon!! Jag har försökt ringa flera gånger i veckan och det är alltid en dam som säger " The subscriber has turned off his cellphone".


Vart ska jag börja nu då.. Ja, högen med ouppackade grejer krymper ständigt. Nu är det bara mina pysselgrejer kvar tror jag, (tre flyttlådor!). Men dom måste stå där till vi lyckats flytta på pianot. (Ja, jag släpar runt på ett piano jag inte kan spela på, men jag fick det av min farmor och jag kan inte skiljas från det än..) Sen ska det in en arbetsbänk där jag kan sitta och pyssla. Ingen som har en sån där gammal bänk med tving som fanns i skolans träslöjdsrum? Jag är intresserad i så fall. Fast jag skulle även vilja ha ett ljusbord. Kanske skulle ha köpt en fyra....
När jag sorterade en säck med gardiner och lite annan skit så hittade jag ett par helt oanvända panelgardiner som jag köpt för flera år sedan. Jag gillade mönstret men jag vill inte ha panelgardiner längre så jag blev lite kreativ. Jag sydde helt enkelt kuddfordral av dom. Tog inte särskillt lång tid heller, kanske totalt tre timmar och då satt jag och tittade på tv samtidigt som jag sprättade och så och jag hann till och med nåla och sy fel en gång också, (nej, då satt jag inte och glodde på tv).
Här är resultatet :)


Det här är förresten lampan vi köpte på Hildas House för ett tag sen. Jättesnygg när den är tänd :)




Jag vet inte om det var för att vi handlat så mycket på sista tiden, taklampor, speglar, skrivbord etc.. men jag köpte mig även en ny fisk igår. En liten pleco, han, (hon?) är jättesöt. Bilden är inte riktigt rättvis för färgerna är mycket finare. Den är ca tre cm lång än så länge och blir nog inte så vansinnigt stor i slutändan heller. Jag behövde en lite piggare mal som inte har nåt emot att äta alger från glaset. Min stora ancistrus är så jäkla lat så han ligger bara under pumpen och väntar på algtabletten. Jag försökte mata honom lite mer sällan men då åt han inget alls i stället och så kan jag ju inte ha det. Passade på att köpa en ny rot till akvariet också när jag ändå va inne och den blev jätte poppulär :)



Jag kan även meddela mina kära läsare att jag ska slå mig på en ny karriär. Med början den 20 april så börjar jag studera till lokförare. Det här är en av anledningarna till att det inte blivit så mycket bloggat på ett tag tror jag. Dels har jag ju haft en hel del att göra med flytten men jag har öven varit och gjort en massa tester för att kvalificera mig till utbildningen och jag ville inte säga nåt innan jag visste hur det gick. Hade jag bommat så ville jag ju inte höra "Hur gick det?" 25 ggr, hur välmenat det än är.
Men så är det i alla fall. Jag vill bli lokförare och jag ska göra mitt yttersta för att lyckas, men jag är fullt medveten om att det är en ordentlig utmaning. Det ska bli spännande, jag tror verkligen att det är nåt för mig :)

Men nu gått folk så ska jag jag ta en sväng till affären och köpa grädde. Idag ska det nämligen bakas Budapestrulle med hallon och blåbär för första gången!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och den där budapestrullen för övrigt får du gärna bjuda på igen! :P Mumma

2009-03-15 @ 21:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0