Liberae sunt nostrae cogitationes

TGIF- och då menar jag inte i träningstermer!! (För er som inte vet så står det för Thank God It's Friday och används ibland av träningscenter när dom erbjuder fullspäckat med träningspass).

En hel arbetsvecka har gått igen och jag förundras som vanligt hur fort tiden går..
Igår va jag, min syster och min sambo till Stockholm över dagen. Johan skulle på konferens så jag och syrran hade en heldag att bara lalla runt och glo på folk, nice.  Fick faktiskt tag i lite saker också, en top från gina tricot som jag hoppas att jag tycker om även framåt sommarn. En bok, och det kan jag säga, att bara köpa EN bok är nästan smärtsamt när man hittar massor, massor, MASSOR!!! Jag va ju inne på mitt älskade SF Bokhandeln.. alltid en pärs..
Vad blev det mer då...? Jo, en palestinasjal- endast 69kr, lätt lilafärgad och ett fästmaterial till mina stämplar.

Dagen präglades dock kanske mest av mat. Vi klev in på ett fik det första vi gjorde efter att vi dumpat av Johan på hotellet och käkade frukost, runt lunch blev det en restaurang i Gamla stan där vi åt pasta med gorgonsolasås och lax och räkor  och parmesan- supergott! Vad kan det ha tagit sen? Kanske 1½-2 timmar så satte vi oss på nästa fik och tog en varsin kaffe mocha, mmmm....  Jag höll på att skratta mig fördärvad när Sanna slet av sig sina sneakers när vi kom fram till Stockholm och bytte till ett par stövlar med lite klack på, med förklaringen att hon ville ha snygga skor på sig när hon strosade i storstan. Mitt förslag att sneakers nog va ett bättre alternativ om man planerade att röra på sig en hel dag föll för döva öron. Det enda vi hörde när vi till sist hämtat Johan igen och va på väg till bilen va "Aj, aj , aj, aj, aj...."
Farsan mötte upp oss när han slutat jobbet och vår vana trogen för dagen så åkte vi till en pizzeria inärheten av var han jobbar. Till vårt försvar så hade vi ju trots allt inte ätit sen lunch och vi behövde ju nåt att stå oss på tills vi kom hem. (hehe)
Hela dagen va i alla fall väldigt lyckad och jag vill tacka alla inblandade.

P.S
Alla toaletter vi besökte i Stockholm luktade kiss, utom den på pizzerian som va väldig kitchig och fräsch
D.S

Syrran på vårat frukost-stopp.


Mitt inköp från gina...


(Liberae sunt nostrae cogitationes  - våra tankar är fria)


Kommentarer
Postat av: sophie

Men gud vilken fin tunika vonka! Fan va gött å se att du kör på lite urringning och gina! Saknar dig vill jag säga och jag hoppas att allt är bra där hemma! Mitt nummer numera är 0030-6937517007, mormor ringer relativt ofta, så du borde komma fram på numret! Jag fick förresten förlängning, så jag stannar i ytterlogare 6 månader men jag kommer hem i maj över en vecka - 10 dagar :D Så då tar vi en fika tycker jag! Ta hand om dig stumpan, så ses vi snart! Hälsa tjejerna, krama mormor och säg hej till Johan! (nu ska jag skriva det du hatar mest ;D ) : Puss och kram min sköna!

2009-03-23 @ 09:11:49
URL: http://loubimi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0