Kan det vara våren?

Idag vaknade jag pigg. Det är något som inte händer värst ofta när jag måste gå upp efter väckarklockan. Superbra humör. Gött väder, solen skiner och tåget till skolan va i tid och jag satt och diggade musik i ipoden samtidigt som jag läste på om olika signaltavlor, handsignaler och stopsignaler. Det känns som det flyter på idag =) I like it!
Till veckan ska vi ha en dag med att lära oss HLR och brandskydd. Lite intressant, sånt har jag aldrig gjort. När man sitter här och pratar med klasskompisarna visar det sig dock att ganska många har fått såna utbildningar på sina jobb. Jag har aldrig haft ett jobb där det ingått. På ett har det visserligen pratats om brandskydd men det hände faktiskt aldrig nåt, men det är kanske tanken som räknas där med? =D
När vi rullade in i Hallsberg idag så fick vi vänta lite på ett tåg som stod på vår plattform. Det är vid såna tillfällen man märker att man faktiskt är intresserad av vad man pluggar. Klistrad mot rutan för att se om man känner igen signaler och annat. Idag hittade jag till exempel en liten stolpe med en lampa på och två knappar. Något som kan vara lokalfrigivet? Men vad? Måste se till att fråga läraren sen..

Om jag ska hitta något litet att gnälla på så får det vara att jag har lite träningsvärk. Jag kom på en övning jag inte gjort på hundra år så det va dags igen. Och det kan jag säga att de musklerna va otränade. Tyvärr vet jag inte va de heter men de sitter på ryggen nånstans vid de nedre revbenen och på baksidan överarmarna. Men ska man va krass så är det ju inte nåt att gnälla över, det betyder ju att musklerna vaknar igen, eller hur?
Det påminner mig om en sak;
Loiske, om du läser det här. Se till att fixa ett gymkort nu! Vi skulle ju peppa varandra!!

Nu ska jag ta och rensa ut lite av mina grejer i kylen. Imorrn är det ju helgdag och fredag hemstudier. Inget kul att komma hit på måndag och det luktar gammal möglig fil och grejer..

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0