hmm hmm hmmm....

Tjo.. Hur har ni det där ute? Vad använder ni er tid till?  Gör ni något av varje dag ni fått eller är ni som jag och dräller bort timme efter timme med att läsa en bok eller så? I och för sig så gillar jag att läsa så det kanske inte kan räknas som slöseri med tid..
Det är soligt och fint ute men det blåser smådjävlar så nån tur på sjön blir det inte för mig i alla fall. Johan drar nog ut sen med några polare och då kommer jag sitta här helt ensam och övergiven. Stackars mig. Då måste jag kanske trösta mig med lite marknadsnougat och en kopp kaffe och kanske ett varmt bad och läsa lite. Såå synd om mig...
Igår satt jag och en polare och kollade på hockeyn. Greppet om mitt lilla whiskey-glas blev hårdare för varje bortkastad minut Sverige var på plan. Helt klart så förtjänade Kanada att vinna för svenskarna tyckte tydligen att det va roligare att diskutera broderimönster uppe i egen zon hela tiden. Surt.

Den här veckan fick vi vår allra första läxa, att läsa in några kapitel så att vi bättre ska förstå nästa veckas undervisning. Jag har varit duktig och redan gjort den och kommer för säkerhets skull att läsa det en gång till i helgen. Jag är så angelägen om att det här ska funka.
Man blir lite skadad av att lära sig något nytt. Till exempel så är jag väldigt uppmärksam på stationen nu (eller driftplats som jag lärt mig att det heter numera :P), jag kollar efter hur saker är uppbyggt och hur det stämmer överens med vad vi lärt oss på lektionerna. Spännande.

Jag är på ett lite konstigt humör känner jag. Vet inte riktigt vad det är. Lite rastlös kanske? Eller så har jag tråkigt. Jag är lite sugen på att gå ut men samtidigt vet jag inte om jag orkar... Jag skulle villja gå någonstans där det faktiskt går att sitta och konversera och ta några öl, kanske en Irish coffee.. Tyvärr så existerar inte det i den här stan. Här kan man gå till Varvet där det antingen är helt öde eller fullt av översexuella 18- eller 50-åringar. Sen har vi Mastmagasinet, där hör man inte ens vad man tänker för när det spelas musik där så är det som om dom ska spela så det hörs i hela Värmland. Få se, vad har vi sen... Ankaret. Det stället tycker jag är riktigt trevligt de dagar som Statt har öppet, får då är alla dräggiga skräninga snorungar på Statt och ligger runt och slåss, så då är det ganska lugnt på Ankaret. Sen är det väl inte nåt mer... Jo, The Pub, men där har jag hört att det är ganska dyrt och jag är dessvärre inte gjord av pengar... Hmpf... 

Nu ska jag slå på Absolute Power Ballads så högt jag vågar och sjunga för grannarna, man har inte roligare än man gör sig =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0