Snöblandat regn i Kristinehamn

Tekniskt sett va det inte snöblandat. Det har snöat, det låg kvar på marken på morgonen. Nu regnar det.. blandat till slut, eller? Tragiskt.. Vad som är ännu mer tragiskt är att tv:n går i bakgrunden och det är "Brooke knows best" som är på. "Ooo, jag har en pappa som va berömd för hundra år sedan och jag är überblond och vill bara sjunga och min pappa betalar för aaaallt!!" Hon verkar ju i alla fall va lite smartare än alla andra bimbos som har rika föräldrar... Till mitt försvar så tittade jag på vanliga musikvideos från början.. orkade helt enkelt inte byta kanal... fjärrkontrollen ligger trots allt tre meter bort.

Tänk va böcker kan påverka ens vardag. Jag gick in på biblioteket i Hallsberg för några veckor sedan och lånade en bok som heter En fri röst -min självbiografi, skriven av en kvinna som heter Ayaan Hirsi Ali. Den handlar om kvinnors liv under islam. Jag har alltid varit intresserad av religion även om jag inte själv är troende, jag vill veta hur olika religioner har styrt vår utveckling genom tiderna. Jag är ju själv uppväxt väldigt nära kristendomen så jag vill gärna jämföra med andra trossatser. Jag tycker att man inte hör så mycket om religion nu för tiden och jag vet att kristendomen definitivt inte bara är positiv och man hör ju en hel del om islam i media när dom pratar om hedersmord och grejer, (varför heter det hedersmord? Vart är hedern i att mörda någon för att dom följer sitt hjärta eller har blivit våldtagen?). Men jag kan ju inte ha riktiga åsikter om saker om jag inte läser på lite, eller hur? I alla fall, den här boken va intressant och lämnade mig med ännu fler frågor. Så nu har jag börjat med nästa bok, Koranen. Straight to the source, liksom. Men det är verkligen ingen lättläst roman, precis som bibeln. Högtravande och besvärligt. Vi får väl se om jag orkar..

Jag måste förresten ta tillbaka lite av det jag sa om programmet "Brooke knows best". Inte fullt så tragisk som jag trodde.. Ytterligare ett exempel på att man ska läsa på lite innan man öppnar käften..
Nu ska jag vattna blommorna och mata fiskarna och sen bär det av till stadens kärna (haha) för att spendera tid med syrran..

mm...


Kommentarer
Postat av: Sofie

Nioe med uppdatering så jag vet vad du har för dig när du inte fnissar med mig ;)

Syns på måndag!

2009-10-16 @ 20:13:28
URL: http://sofie0mattias0nova0elvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0