Kvällspromenad

Har precis kommit in efter en riktigt skön kvällspromenad. Mötte upp syrran vid hennes jobb och knatade med henne genom hela stan hem till henne och sen hem igen. Bortsett från två skummisar jag mötte när jag va själv va det riktigt nice. Jag vet inte om det beror på allt otäckt man läser om som gör att man blir lite nervig när man möter människor som ser lite halvskumma ut när man är ute själv och det är mörkt. Jag hoppas i alla fall att jag bara överreagerar och att det aldrig är nån fara men fan alltså.. lite scary är det..

Imorgon är jag ledig. Egentligen skulle jag har varit till Mjölby och vänt med Västervikståget men på grund av den här jäkla strejken på pappersmassefabrikerna så behövs inga tåg till Västervik. Och jag som skulle ha fått följa med hela vägen till Västervik på torsdag dessutom! Ge arbetarna den lön dom vill ha för tusan så jag kan få de turer jag vill ha!
Men som sagt, ledig imorrn. Kusin Sofie tänkte eventuellt titta förbi om hon hinner innan hon ska börja jobba och med lite tur så har syrran nån minut över för en fika under dagen. Vore jag lite smart så skulle jag passa på att fixa lite med städning också när jag ändå har lite tid över.. vi får väl se.

Åh, jag måste förstås visa en till bild från veckan som gått. Det är från min tur till Hällefors i torsdags med TMY105.
Det är faktiskt jättebra med turer där det är växling inblandat för man lär sig massor. Det som va roligast med just den här dagen va dock att jag fick starta upp loket helt själv för första gången. Det låter kanske inte så jättehäftigt men det va det för mig, ni vet, man måste lita på sig själv.



Tjo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0