Glad Påsk

Jag har feber. Det är inte bra ur flera synvinklar. Mest för att det är påsk-lunch hos morsan om några timmar och jag vill väldigt gärna äta lite påskmat så här i påsk... Dessutom så ska jag tillbaka till skolan imorrn och jag vill helst inte missa pluggtid så här nära provet.

I fredags va det Elmia för hela slanten. Mycket fina bilar och allmänt trevligt. Jisses vad pengar det är i den branschen! Vad många människor det sysselsätter. Stora dragplåstret va ju helt klart Chip Foose, han är ju duktig och så men på nåt sätt så är det så väldigt amerikanskt.. lite plastigt om ni förstår? Desto roligare var det att se Boyd Coddingtons sista bygge och fotografera Bernt Karlsson, den svenska lackeraren som va med i programmet American Hot Rod Garage. Det blev lite halvpinsamt för precis när jag tagit kortet och sänkte kameran så såg han att jag tog kort och log lite generat, då blev jag lika generad jag.. helknepigt. Man skulle ju kunna tro att han är van kameror vid det här laget..

Sen hittade jag en bil med väldigt fin pinstripe. Ägaren till bilen kom fram och berättade att det va en italienare som gjort dom, jag tror han kallades Captain Blaster eller nåt liknande, sen fick jag komma in i montern och fotografera insidan på dörrarna och instrumentpanelen för där var det också målat.

Jag hittade två fordon hemmahörande i Kristinehamn också. Dels Starholk, en jäkligt snygg motorcykel som jag har sett flera gånger snurrandes här hemma, dock hade den fått ny lack till Elmia-mässan.
Sen hade vi förstås Olme Spyder, ett projekt av Ove Bengtsson från Kristinehamn och Umeå Designhögskola.
Jag satt på huk och tog lite bilder på bilen och när jag reste på mig igen så stod Ove där med ett stort leende och frågade om vi tyckte om bilen. Sen berättade han ingående om hur det hela började och vilket process det varit för att få bilen presentabel i tid till mässan. Sista lacken hade gjorts lördagen innan så det blev snålt om tid, men det gick ju!

Här är lite bilder...

Starholk


Pinstripe - Captain Blaster




Olme Spyder, med ägare/upphovsman




Boyd Coddingtons sista...


Vad tänkte dom när denna gjordes?


Corvette kombi?? What??


De flesta (alla) bilmässor har ju lättklädda bruttor av olika kvalitet, mestadels skanks i mitt tycke. Ibland blir man dock glatt överskad, som av den här tjejen. Hon va för jäkla rolig.
 


Den här däremot va ganska slemmig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0