Inkallad i tjänst

Idag har jag blivit inkallad som barnvakt. Syrran jobbar. Än så länge är det lugnt. Barnen är lite morgonsega, Lina har somnat i soffan och Filippa sitter och mumsar på en riskaka. Lina har blivit väldigt mammig, så när syrran hade gått imorse så blev det ett väldigt ylande. Det skar lite i hjärtat men vad gör man? "Sorry, mamma måste jobba", är man två år så fattar man inte riktigt det. Med lite tur så blir det lite finare väder så vi kan gå ut och leka istället för att sitta innen och glo på tv. Filippa tyckte vi skulle gå till badhuset sen men det blir det inget med, så barnvan är jag inte att jag tar med mig två små vildar till ett gigantiskt badkar.
Oj.. nu vaknade dom till liv på allvar.. bäst att kolla läget =)

tjo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0